כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
ניצלה את ההזדמנות

איראן שלחה נשק לסוריה במסווה של סיוע לרעידת אדמה

איראן שלחה נשק במסווה של סיוע רעידת אדמה לסוריה. המטרה הייתה לחזק את ההגנה של איראן נגד ישראל בסוריה ולחזק את נשיא סוריה בשאר אל-אסד. האספקה ​​כללה ציוד תקשורת מתקדם וסוללות מכ"ם וחלקי חילוף הדרושים לשדרוג מתוכנן של מערכת ההגנה האווירית של סוריה

איראן שלחה נשק לסוריה במסווה של סיוע לרעידת אדמה
תקיפה בסוריה צילום: רשתות חברתיות ערביות

איראן השתמשה בטיסות סיוע לרעידת אדמה בסוריה כדי להכניס נשק וציוד צבאי לתוככי סוריה, כך מסרו מקורות סוריים, איראנים, ישראלים ומערביים לסוכנות הידיעות רויטרס. המקורות אמרו לרויטרס כי המטרה היא לחזק את ההגנה של איראן נגד ישראל בסוריה ולחזק את נשיא סוריה בשאר אל-אסד.

לאחר רעידת האדמה ב-6 בפברואר בצפון סוריה ובטורקיה, מאות טיסות מאיראן החלו לנחות בשדות התעופה של חלב, דמשק ולטקיה בסוריה והביאו אספקה רפואית יחד עם תחמושת, וזה נמשך שבעה שבועות, אמרו המקורות. יותר מ-6,000 בני אדם מתו בכל סוריה, כך לפי האו"ם.

האספקה ​​כללה ציוד תקשורת מתקדם וסוללות מכ"ם וחלקי חילוף הדרושים לשדרוג מתוכנן של מערכת ההגנה האווירית של סוריה במלחמת האזרחים שלה, אמרו המקורות, שני מקורות אזוריים ומקור מודיעין מערבי.

סוכנות הידיעות רויטרס דיווחה כי שוחחה עם גורמי מודיעין מערביים, מקורות המקורבים להנהגה האיראנית והישראלית וכן עם עריק צבאי סורי וקצין סורי המשרת בפועל על הטיסות.

כשנשאלה אם איראן השתמשה במטוסי סיוע הומניטריים לאחר רעידות האדמה כדי להעביר ציוד צבאי לסוריה כדי לשפר את התקיפות שלה שם ולעזור לאסד, הנציגה של איראן לאו"ם בניו יורק אמרה: "זה לא נכון".

מקורות אזוריים אמרו לרויטרס כי ישראל פעלה במהירות למנוע את זרימת הנשק לסוריה ופתחה במערכה אגרסיבית כדי להתמודד עם זה. תא"ל במיל' יוסי קופרווסר, שכיהן כראש חטיבת המחקר באמ"ן, וכמנכ"ל המשרד לנושאים אסטרטגיים, אמר לרויטרס כי "תקיפות אוויריות ישראליות נגד המשלוחים הסתמכו על מידע מודיעיני כל כך ספציפי, עד שישראל ידעה איזו משאית מתוך השיירה מעבירה את הנשק.

גורם ביטחוני ישראלי, שביקש להישאר בעילום שם, אמר לרויטרס: "במסווה של משלוחים של סיוע רעידת אדמה לסוריה, ישראל ראתה תנועות משמעותיות של ציוד צבאי מאיראן מועבר בחלקים".

קצין בצבא הסורי אמר לרויטרס כי הישראלים מגבירים את המאמצים להביס את איראן בסוריה. "למה עכשיו? פשוט כי יש להם מידע שמשהו מתפתח במהירות. הם חייבים לעצור אותו ולפגוע בו כדי להאט אותו. הרעידה יצרה את התנאים הנכונים. הכאוס שנוצר איפשר למטוסים איראנים לנחות בקלות", אמר.

 

איראן סוריה רעידת אדמה בסוריה סיוע רפואי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד