י"א אייר התשפ"ד
19.05.2024
איך יגיבו ראשי מערכת הביטחון?

לאחר ההחלטה על סגירת הר הבית: הדרישה החדשה של בן גביר

בן גביר דורש מראש הממשלה כי מעתה גם דרגים נמוכים מקרב זרועות הביטחון יציגו סקירה בישיבות הקבינט ובהערכות המצב ולא רק ראשי הארגונים. מדובר בשבירה של מה שהיה עד עכשיו מכיוון שבסוף לארגוני הביטחון יש ממונים אחראים שמייצגים את הארגונים

לאחר ההחלטה על סגירת הר הבית: הדרישה החדשה של בן גביר
איתמר בן גביר צילום: Yonatan Sindel/Flash90

ראש הממשלה בנימין נתניהו שהחליט לסגור את הר הבית ליהודים ותיירים בעשרת הימים האחרונים של חודש הרמאדן, עורר את זעמו של השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר.

בן גביר טען כי למרות שההחלטה התקבלה בהמלצת הרמטכ"ל, המפכ"ל וראש השב"כ, היו דרגים נמוכים יותר מקרב גורמי הביטחון שסברו כי ניתן לצמצמם את סגירת הר הבית ליהודים במספר ימים.

בעקבות כך, השר בן גביר העלה דרישה חדשה לקראת ההערכות המצב וישיבות הקבינט המדיני ביטחוני מעתה והלאה. כך דווח בגל"צ.

בן גביר דורש מלשכת ראש הממשלה כי מעתה גם דרגים נמוכים מקרב זרועות הביטחון יציגו סקירה בישיבות הקבינט ובהערכות המצב ולא רק ראשי הארגונים כמו הרמטכ"ל, ראש השב"כ והמפכ"ל.

בן גביר טוען כי הסקירה שמקבלים לפעמים מראשי הארגונים היא שגוייה כמו במקרה הזה של הר הבית כאשר בסקירה נטען כי יהיו אלפי מתבצרים ובסוף היו כמה עשרות בלבד.

מדובר בשבירה של מה שהיה עד עכשיו מכיוון שבסוף לארגוני הביטחון יש ממונים אחראים שמייצגים את הארגונים. בן גביר צפוי בקרוב לשוחח בקרוב על הנושא עם גורם שקשור לעניין בלשכת ראש הממשלה.

 

איתמר בן גביר בנימין נתניהו הר הבית הקבינט הביטחוני

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד