כ"ו אייר התשפ"ד
03.06.2024
עימות בתוך המשפחה

"תרגע": הדרישה של רה"מ נתניהו ורעייתו מבנם שהובילה לפיצוץ

עימות פנימי: ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו שרה, דרשו מבנם יאיר להפסיק את פעילותו השוטפת והפרובוקטיבית ברשתות החברתיות. בין הצדדים אף התפתח עימות סביב התבטאויותיו הקיצוניות בשלל נושאים פוליטיים העומדים על הפרק שחלקם אף הובילו להתנגשויות בינלאומיות 

"תרגע": הדרישה של רה"מ נתניהו ורעייתו מבנם שהובילה לפיצוץ
בנימין ויאיר נתניהו בכותל צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו שרה דרשו מבנם הבכור יאיר להפסיק את פעילותו ברשתות החברתיות. בין הצדדים אף התפתח עימות סביב התבטאויותיו הקיצוניות - כך דווח בוואלה.

נתניהו הבן נחשב לצייצני הימין המובילים בטוויטר ובעל חשבונות פעילים ברשתות חברתיות אחרות, עם זאת, מאז הכריז ראש הממשלה על הקפאת המהפכה המשפטית הוא הקפיא את פעילותו באופן חריג.

לפי שלושה מקורות מקורבים מהימנים, מדובר בדרישה של הוריו, שטענו בפניו כי הוא גורם נזק וביקשו ממנו "להרגיע" ולהוריד פרופיל. הדרישה חוללה עימות משפחתי קשה, שהוגדר על ידי המקורבים כ"פיצוץ".

בתחילת השבוע נתניהו הבן נצפה בנתב"ג, בדרכו לארצות הברית. על פי הדיווח, הוא צפוי לשהות שם במשך מספר חודשים.

יאיר נתניהו הוא מהפעילים החזקים והמשפיעים של אביו ושל הליכוד ברשתות החברתיות. עם זאת, עמדותיו והתבטאויותיו הקיצוניות גם גורמות לתדלוק המחאה נגד הממשלה וגורמות לנתניהו מבוכה ונזק.

נזכיר כי ציוץ בו הפיץ תאוריית קונספירציה בה הואשמה מחלקת המדינה האמריקאית בעידוד ומימון המחאה בישראל - בשיתוף פעולה עם איראן - עורר זעם גדול בממשל האמריקאי. 

הפעם האחרונה בה צייץ נתניהו הבן, היה ב-28 במרץ, יממה לאחר שראש הממשלה הודיע על הקפאת המהפכה המשפטית ויומיים אחרי שמחלקת המדינה האמריקאית גינתה את ציוציו. לפי שניים מהמקורות, ראש הממשלה ורעייתו "הודיעו ליאיר שעליו להפסיק לצייץ" ובהמשך גם דרשו ממנו לחדול משיתוף תכנים ברשתות חברתיות אחרות. הדרישה עוררה זעם גדול מצד בנם, שהביע התנגדות.

נזכיר כי ראש הממשלה נתניהו הכחיש בתוקף מעורבות והשפעה של בנו על קבלת ההחלטות שלו. כך במסיבת העיתונאים שכינס השבוע אמר כי "מגוחך, בני הוא אדם עצמאי עם דעות משלו. ליאיר בני יש אפס השפעה על ההחלטות". ואולם, לפי עדויות רבות של מקורבים ומקורות בליכוד הוא מעורב מאוד במדיניות ובהתנהלות הפוליטית והתקשורתית.

לפי גורמים המקורבים, יאיר נתניהו היה נגד החלטת ראש הממשלה לעצור את הרפורמה המשפטית, וכן היה אחד מהקולות הבולטים שקראו לפיטוריו של שר הביטחון יואב גלנט.

מטעמה של משפחת נתניהו נמסר: "נמאס כבר מההתעללות שלכם ביאיר נתניהו. הידיעה כולה היא שקר אחד גדול ומרושע. הנסיעה של יאיר תוכננה כבר לפני זמן רב".

בנימין נתניהו יאיר נתניהו שרה נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 22 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד