י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
אזהרת ה-FBI

הטענתם שם את הסמארטפון? כעת עלולים להשתלט לכם על המכשיר

ה-FBI מזהיר צרכנים שלא להשתמש בעמדות טעינה חינמיות המיועדות לסמארטפונים, טאבלטים או מחשבים אישיים - בנימוק כי האקרים עלולים לפרוץ לעמדות האלה ולהדביק את המכשירים בנוזקות או בתוכנות שעשויות לתת להם גישה אליהם

הטענתם שם את הסמארטפון? כעת עלולים להשתלט לכם על המכשיר
pixabay

בציוץ בטוויטר של הבולשת הפדרלית בדנבר הזהירה הבולשת את הצרכנים שלא לעשות שימוש בעמדות טעינה חינמיות המיועדות לסמארטפונים, טאבלטים או מחשבים אישיים: "הימנעו משימוש בעמדות טעינה חינמיות בשדות תעופה, מלונות ומרכזי קניות, האקרים למדו כיצד להשתמש במסופי USB ציבוריים כדי להחדיר נוזקות ותוכנות ריגול למכשירים. קחו אתכם מטען משלכם והשתמשו בחיבור חשמל רגיל", נכתב.

ע"פ הדיווח ב'כלכליסט', ה-FBI פרסם אזהרה דומה באתר שלו. לא צוינו דוגמאות ספציפיות לנזקים שנגרמו למשתמשים בדרך זו. המשרד בדנבר ציין שמדובר בעצה שאינה נובעת ממקרה מסוים שאירע.

כאמור, החשש המרכזי הוא כי האקרים עלולים לפרוץ לעמדות האלה ולהדביק את המכשירים בנוזקות או בתוכנות שעשויות לתת להם גישה אליהם.

למעשה, עוד ב-2021 הזהירה נציבות התקשורת הפדרלית של ארה"ב (FCC) מתופעה דומה, שאותה כינתה "Juice jacking"; במסגרת זו, הזהירה, מכשירים עלולים "להיחטף" ע"י תוכנות שיודעות לשאוב מהם שמות משתמש וסיסמאות, ולכן על משתמשים להימנע מהטענה בעמדות ציבוריות.

 

סמארטפון פלאפון עמדות טעינה טעינה מהירה האקרים נוזקות צרכנים אפליקציות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד