י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

האם אפשר לשלב לימודי משפטים ופסיכולוגיה יחד?

במסגרת לימודי המשפטים תלמדו על משפט חוקתי, דיני חוזים, דיני עונשין, דיני קניין, דיני תאגידים ועוד. לצד זאת, תוכלו ליהנות גם מלימוד של קורסים ייחודיים המשלבים את עולם המשפטים ועולם הפסיכולוגיה גם יחד, כמו דיני שיקום וכיצד המשפטים והפסיכולוגיה נשזרים זה בזה בתרחישים שונים

האם אפשר לשלב לימודי משפטים ופסיכולוגיה יחד?
לימודי משפטים או פסיכולוגיה צילום: פיקסביי

נהוג לחשוב כי לימודי תואר ראשון במשפטים ולימודי תואר ראשון במשפטים אינם הולכים יד ביד. האמת היא ששני התחומים הללו בהחלט יכולים להשתלב בצורה יוצאת דופן לכדי תואר ראשון מעשיר, מקדם ונחשב, אשר יפתח בפניכם אפשרויות תעסוקה רבות בהמשך הדרך. במאמר זה נעסוק במשמעות של תואר ראשון כפול של משפטים ופסיכולוגיה, למי זה מתאים וכיצד תוכלו להתפתח עם תואר שכזה בידכם.

 מה לומדים בתואר כפול של משפטים ופסיכולוגיה?

תואר כפול של לימודי משפטים ולימודי פסיכולוגיה משלב בתוכו את תחומי הלימוד שאותם הייתם לומדים בכל מסלול בנפרד. זו הזדמנות נהדרת עבור מי שמתלבט בין שני החוגים השונים הללו לרקוד על שתי חתונות. במסגרת המסלול של לימודי פסיכולוגיה תרכשו ידע אודות פסיכולוגיה וחקר המוח, סטטיסטיקה, פסיכולוגיה חברתית, פסיכולוגיה התפתחותית, תהליכים קוגניטיביים ועוד.

במסגרת לימודי המשפטים תלמדו על משפט חוקתי, דיני חוזים, דיני עונשין, דיני קניין, דיני תאגידים ועוד. לצד זאת, תוכלו ליהנות גם מלימוד של קורסים ייחודיים המשלבים את עולם המשפטים ועולם הפסיכולוגיה גם יחד, כמו דיני שיקום וכיצד המשפטים והפסיכולוגיה נשזרים זה בזה בתרחישים שונים.

למי מתאים תואר כפול במשפטים ופסיכולוגיה?

תארי הפסיכולוגיה והמשפטים הם מהמבוקשים ביותר כיום בישראל. צעירים רבים מוצאים את עצמם מתלבטים בין שני המסלולים הללו ואינם בטוחים מה תהיה הבחירה הנכונה עבורם. מי שמתעניין בחוגים אלה הם לרוב אנשים התוהים על קנקנם של אנשים, על תרומה לחברה, על נפש האדם וגם אנשים המעוניינים ליהנות מקריירה יציבה ובעלת אופק כלכלי מבטיח.

אם כן, תואר כפול במשפטים ופסיכולוגיה הוא דרך נפלאה לשים להתלבטות קץ, מבלי שתצטרכו לוותר על דבר. יחד עם זאת, חשוב לזכור כי תואר כפול דורש עבודה והשקעה רבה כדי שתוכלו ליהנות מהצלחה אקדמית, אשר תאפשר לכם להתפתח במהרה גם לאחר התואר. אם אתם מוכנים להתמסר ללימודים ויש בכם את התשוקה להעמיק בשני התחומים הללו, תוכלו ליהנות מתואר כפול יוצא דופן שיעשיר אתכם בצורה מדהימה.

מה עושים אחרי לימודים בתואר כפול במשפטים ופסיכולוגיה?

לאחר השלמת התואר הכפול במשפטים ופסיכולוגיה יעמדו לפניכם מספר אפשרויות נהדרות להמשך הדרך. לדוגמה, תוכלו להחליט כי משפטים הוא הנתיב הנכון עבורכם ולהמשיך להתמחות במשפטים, לאחריה תיבחנו במבחני לשכת עורכי הדין כדי להפוך לעורכי דין מורשים. תוכלו גם להחליט להמשיך ללימודי תואר שני במשפטים, כולל לימודים המשלבים גם נושאים חדשים כמו טכנולוגיה וחדשנות.

אפשרות אחרת היא לבחור להמשיך עם תחום הפסיכולוגיה בלבד, וכאן ישנן שתי אפשרויות נוספות. תוכלו לפנות למקצועות בתחום ההדרכה, המחקר, השיווק ואפילו לתחום משאבי האנוש, ללא צורך בהמשך ללימודי תואר שני. לעומת זאת, אם טיפול הוא היעוד שלכם תוכלו להמשיך ללימודי תואר שני בפסיכולוגיה קלינית, בנתיב אל עבר הפיכתכם למטפלים מורשים.

לא משנה לאיזה נתיב תחליטו להמשיך בסיום לימודי התואר הראשון, יהיו בארגז הכלים שלכם כלים ייחודיים ביותר שיאפשרו לכם ליהנות מיתרונות בולטים לכל אשר תלכו. בתור אנשי משפט תוכלו ליהנות מכך שיש תחת אמתחתכם הבנה אמיתית של נפש האדם ומה שנמצא מתחת לפני השטח. אם תבחרו לעסוק בפסיכולוגיה תוכלו להכיר את הנדבכים המשפטיים הקשורים במקצוע שלכם בצורה מעמיקה.

לסיכום, תואר כפול במשפטים ופסיכולוגיה יכול להיות הבחירה הנכונה ביותר עבורכם אם אתם מתעניינים בשני התחומים. תוכלו ליהנות ממסלול לימודים המשלב בתוכו את כל מה שמסקרן ומניע אתכם ולגלות שני עולמות מרגשים, אשר יוכלו לפתוח בפניכם אפשרויות קריירה מרתקות.

לימודים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד