כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

איך בוחרים בית מזוזה מעוצב לדלת כניסת הבית?

משקי בית רבים תוהים האם ניתן לרכוש מזוזות מעוצבות בהתאמה אישית או שמא רכישת מזוזות תיעשה אל מול קטלוג מובנה וידוע מראש של בתי מזוזה מעוצבים. כיום תוכלו למצוא היצע רחב ומגוון של מזוזות מעוצבות לצד האפשרות לעצב בתי מזוזה בהתאמה אישית לצרכים שלכם ולמקום בו תרצו להניח את המזוזה – דלת פנימית ו/או דלת כניסה לבית

איך בוחרים בית מזוזה מעוצב לדלת כניסת הבית?
מזוזה צילום: FREEPIK

מזוזות עוד משחר ההיסטוריה הפכו לחלק בלתי נפרד מן החיים שלנו והזהות היהודית שלנו. אנו רואים מזוזות בארץ ובעולם כמעט על כל דלת של אדם המגדיר עצמו כיהודי אך יחד עם זאת אנו למדים כי למזוזה עוד מגוון רחב של תפקידים נוספים. אנו מאמינים שיש לכם לא מעט שאלות אודות בחירת בית מזוזה מעוצב לדלת כניסת הבית – בדיוק לשם כך אנחנו פה לעשות לכם מעט סדר.

החשיבות של מזוזה במסורת היהודית

בית מזוזה הינו חלק בלתי נפרד מן המסורת היהודית ונחשב לסימן היכר בקרב בתים יהודיים ובקרב בתים רבים ברחבי העולם החיים על פי המסורת היהודית בצורה כזו ו/או אחרת. כיום אנו רואים היצע רחב ומגוון של בתי מזוזה בעיצוביים ובפונקציונאליות משתנה. אנשים רבים תוהים מה התפקיד של מזוזה במסורת היהודית ולמה אנו רואים אותה בכל בית יהודי ברחבי העולם.

על פי המסורת היהודית וההלכה אין שום הגדרה לסוג המזוזה שנשים בביתנו וכל אחד יכול לרכוש מזוזה בהתאם לטעמו האישי, יחד עם זאת אנו למדים כי ישנם מספר תקנות המסדירות בצורה מושלמת את תקינותה של המזוזה ו-"מכשירים" את המזוזה לשימוש בבית. המזוזה במסורת היהודית תופסת לא מעט נתח ואנשים רבים רואים בה הרבה יותר מפריט עיצובי המגדיר זהות יהודית על פתח הבית אלא כפריט אשר מביא מזל ליושבי ביתו, מגן עליהם, מביא פרנסה טובה, מגרש שדים ועוד.

את המזוזה הראשונה אתם לבטח זוכרים מיציאת מצרים, במסגרת עשרת המכות ביקש הקב"ה מכל היהודים לסמן את מפתן הדלת שלהם – כך יוכל לדעת שהם יהודים ויפסח על בתיהם במסגרת מכת הבכורות וכך היה – הקב"ה הרג את כל הבכורות של הגווים והשאיר את בכוריהם של שבטי ישראל.

האם ניתן לרכוש בתי מזוזה מעוצבים בהתאמה אישית?

משקי בית רבים תוהים האם ניתן לרכוש מזוזות מעוצבות בהתאמה אישית או שמא רכישת מזוזות תיעשה אל מול קטלוג מובנה וידוע מראש של בתי מזוזה מעוצבים. כיום תוכלו למצוא היצע רחב ומגוון של מזוזות מעוצבות לצד האפשרות לעצב בתי מזוזה בהתאמה אישית לצרכים שלכם ולמקום בו תרצו להניח את המזוזה – דלת פנימית ו/או דלת כניסה לבית.

בחירת בית מזוזה: למה אנו נרצה לשים לב?

אחרי לא מעט לבטים החלטתם לרכוש בית מזוזה עיצובי בהתאמה אישית לצרכים שלכם, יחד עם זאת אנו למדים כי רכישת מזוזה לרוב איננה מלאכה קלה. ריכזנו עבורכם מספר נקודות שיעזו לכם לבחור את בית המזוזה הטוב ביותר עבורכם:

  • קלף המזוזה – לפני שאנחנו ניגשים לרכוש את בית המזוזה אנו נרצה לרכוש את קלף המזוזה. קלף זה הינו חלק בלתי נפרד מן המזוזה שלנו ויונח לרוב בחלקו הפנימי של המזוזה. אנו למדים כי קלף המזוזה הינו קלף אשר בנוי על גבי יריעת קלף אחת מעור בהמה טהורה ובו אנו רואים 2 פרשיות הכתובות בצורה נקייה, קריאה, לפי הסדר ובהתאם לקריטריונים הנדרשים. קלף המזוזה יחיל בתוכו את פרשת שמע, לאחר מכן את פרשת והיה אם שמע. בצדו השני של הקלף אנו נראה את ראשי התיבות של שומר דלתות ישראל – שד"י.
  • עיצוביות בהתאמה אישית של בית המזוזה – לאחר שבדקנו שקלף המזוזה הינו איכותי, מהימן, נקי, קריא וכתוב כסדרו אנו נוכל להמשיך הלאה לשלב הבא והוא שלב העיצוביות ובחירת בית המזוזה. ההלכה אינה מחייבת אותנו לרכישה של בית מזוזה מסוים ואנו יכולים לרכוש בית מזוזה במגוון רחב של גדלים, צבעים, טקסטורות וסוגים. כך נוכל בצורה מושלמת לשלב בין בתי מזוזה עיצובים ופונקציונאליים לבין קלף המזוזה המסמל קדושה וטהרה. בדקו שקיימת בפניכם האפשרות לעצב את בית המזוזה בהתאמה אישית לצרכים שלכם.
  • רכישה מחברה המתמחה בעולם המזוזות – אנו נרצה לבדוק שהחברה איתה אנו עובדים הינה חברה בעלת ניסיון, ותק ומוניטין בעולם המזוזות – כך אנו נוכל להיות בטוחים שכל תהליכי העיצוב של בית המזוזה לצד בחירת קלף איכותי מעור בהמה יהיו לפי הסטנדרטים הגבוהים והמחירים ביותר. 

"האם כל אחד יכול לקבוע מזוזה?"

הדעות חלוקות בכל הקשור לקביעת מזוזה ואנשים רבים תוהים האם רק גבר יכול לקבוע מזוזה או שמא גם נשים יכולות. נשים חד הוריות, אלמנות ו/או נשים החיות לבדן ללא צל גברי תוהות האם מותר להן לקבוע מזוזה – אנו למדים כי מצוות המזוזה חלה גם על גברים וגם על נשים כאחד. לכן גם גבר וגם אישה יכולים לברך על מזוזה באותה הצורה.

החשיבות בעבודה עם חברה המתמחה בעיצוב בתי מזוזה

מחיפוש קטן במנועי החיפוש וברשתות החברתיות אנו רואים עשרות ואף מאות חברות המציגות את עצמן כמתמחות במזוזות לצד מוצרי יודאיקה וקלפי עור בהמה תקניים. יחד עם זאת אנו נרצה לשים לב אל מספר היבטים אשר יבטיחו לנו שאנחנו עובדים אל מול חברה המתמחה בעיצוב בתי מזוזה. אנו נרצה לבדוק שהחברה איתה אנו עובדים הינה חברה בעלת ניסיון, ותק ומוניטין בתחום – חברה זו תדע לתת לנו מעטפת מלאה תחת קורת גג אחת ותעזור לנו כל הדרך עד רכישת בית המזוזה הטוב ביותר עבורנו.

אמרתם בתי מזוזה מעוצבים אמרתם דריה

עוד משחר ההיסטוריה מזוזות הפכו לפריט בלתי נפרד מן המסורת היהודית. אם חיפשתם אחר בתי מזוזה מעוצבים  אין מן הנמנע שהגעתם למקום הנכון. חברת דריה הינה אחת מן החברות המובילות בישראל המתמחה בתשמישי קדושה לצד מזוזות מעוצבות בהתאמה אישית. כל המזוזות באתר שלנו מיוצרות על פי כל התקנים ההלכתיים לצד חופש עיצובי והתאמה אישית לצרכים שלכם.

 

מזוזות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד