כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
"קרן אור בימים האלה"

נשיא המדינה ורעייתו ניחמו את בני משפחת די

נשיא המדינה הגיעה בליווי רעייתו לניחום אבלים אצל משפחת די. הנשיא ורעייתו שוחחו עם האב ליאו והילדים קרן טל ויהודה

נשיא המדינה ורעייתו ניחמו את בני משפחת די
ליאו די בהלוויית רעייתו צילום: Noam Revkin Fenton/Flash90

נשיא המדינה יצחק הרצוג ורעייתו מיכל ניחמו הבוקר (חמישי) את משפחת די היושבים שבעה באפרת לאחר הירצחן של האם לוסי (לאה) ושתי הבנות מאיה ורינה די הי"ד בפיגוע הירי בבקעת הירדן.

הנשיא ורעייתו שוחחו עם האב ליאו והילדים קרן טל ויהודה. לצד ראש המועצה עודד רביבי הודו בני המשפחה לנשיא והוסיפו כי "הביקור ורוח האחדות שהנשיא מוביל הם קרן אור בימים האלה".

נשיא המדינה מנחם את בני משפחת די. צילום: גרשון אלינסון.

נזכיר כי, בערב חג שביעי של פסח, הובאה למנוחות בבית העלמין בכפר עציון לאה (לוסי) די הי"ד, שנפטרה מפצעיה מספר ימים אחרי שנפצעה אנוש בפיגוע ירי בבקעת הירדן במהלכו נרצחו גם שתי בנותיהן שהובאו למנוחות יומיים קודם.

קרן, בתה של לאה (לוסי), ספדה לה בבכי: "אתמול ליד הקבר של מאיה ורינה עצמתי עיניים והתפללתי שתתעוררי, שלא נצטרך לעבור את הכאב הזה פעמיים. מה אם אמא לא תתעורר? אני משותקת מרוב כאב. לאבא אמא זה כמו לאבד חיים - אי אפשר להתקדם מפה. היית הדבר האחרון שנשאר לנו כמשפחה, היית לנו כמו דבק. תמיד אמרת שאת מחכה לנכדים, שרצית להיות סבתא, ועכשיו הם לא יזכרו להכיר אותך. ירו בך פעמיים ונלחמת על החיים שלך".

בת נוספת של לאה (לוסי), טל, ספדה גם היא: "איך מסכמים את אמא? אי אפשר לסכם בהספד. אני מנסה להבין איך נרדמים. אמא, מי תעזור לי כשאצטרך? מי יהיה חזק בשבילנו? אמא, מי תגן עליי עכשיו? תמיד הגנת עליי מדברים רעים, היית שרה לי 'המלאך הגואל' בבית, ואמרת שאשמור את זה לזמנים שאצטרך. הלוואי שהנכדים שלך יהיו דומים לך. את דואגת עכשיו למאיה ורינה, מי ידאג עכשיו לנו?".

ליאו די, בעלה של לוסי הספיד בכאב: "ביום ההולדת שלי שנה שעברה לקחת אותי לטיול שבו הגענו לצומת חמרה. אמרת שאף פעם לא תרצי להגיע לשם שוב – עכשיו אני מבין למה".

"היית אמא מדהימה, תמיד אמרת שאת המנכ"לית של המשפחה ואני רק המזכירה – וצדקת. את החלטת מה הילדים יעשו, ואני רק תפעלתי אותם. קיווית שהם יכעסו עליי ולא עלייך ככה, אבל הם היו חכמים מספיק לדעת שלי לא היה מושג מה לעשות בעצמי. פחדת שבגלל זה הם יאהבו אותם פחות, בפועל הם רק אהבו אותך יותר".

"לוסי, תמיד אחכה ואוהב אותך. לא אסכים לקבל את העובדה שאת לא איתי כסימן שהאהבה שלנו כבר לא קיימת. את היית אשת חיל, "קמו בניה ויאשרוה, בעלה ויהללה" – לוסי, אני מצטער שלא עשינו זאת עד עכשיו".

ליאו די לוסי די האחיות די יצחק הרצוג אפרת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד