כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

5 טיפים לבחירת אופנוע מתאים

עולם הרכיבה נחשב לאחד מן העולמות הססגוניים ביותר, אחרי לא מעט לבטים החלטתם ללמוד רכיבה על אופנוע, השגתם את הרישיון המיוחל ואתם תוהים איך תוכלו לבחור את האופנוע הטוב ביותר עבורכם. אנו מאמינים שיש לכם לא מעט שאלות בכל הקשור לרכישת אופנוע מתאים – בדיוק לשם כך אנחנו פה לעשות לכם מעט סדר

5 טיפים לבחירת אופנוע מתאים
אופנוע צילום: FREEPIK

בראש ובראשונה – הגדירו לכם תקציב

לפני שאנחנו מתחילים לפנטז על אופנוע החלומות שלנו אנו נרצה בראש ובראשונה לגעת בעניין התקציב. אנו נצטרך לשאול את עצמנו מה הוא התקציב אותו אנו מעוניינים להשקיע לשם רכישת אופנוע חדש ו/או אופנוע משומש. אנו נרצה לקחת בחשבון את העלויות של האופנוע, את האגרות השונות, טיפולים אשר ידרשו במהלך השנה, ביטוח, דלק והוצאות נוספות – כך נוכל לדעת איך להיערך בצורה נכונה אל רכישת האופנוע.

לאחר שיש בידינו תקציב ו/או תקציב ראשוני לשם רכישת האופנוע אנו נצטרך לשאול את עצמנו איך אנחנו מעוניינים לרכוש את האופנוע – האם אנו מעוניינים לרכוש אותו במזומן, מספר תשלומים או שמא נצטרך פתרון מימון לשם הגשמת החלומות שלנו. כאשר אנחנו מגדירים תקציב אנו מגיעים מוכנים הרבה יותר אל מלאכת הרכישה של האופנוע.

רכשו בהתאם למטרה המרכזית שלכם 

לאחר שאנחנו יודעים מה הוא התקציב שלנו לשם הרכישה אנו נצטרך לשאול את עצמנו מהי המטרה לשמה אנו רוכשים את האופנוע שלנו. כיום אנו רואים היצע רחב ומגוון של אופנועים מחברות שונות ובפונקציונאלית משתנה כאשר כל אחד מן האופנועים מותאם לסוג אחר של רכיבה. יש אנשים אשר היו מעדיפים להשתמש באופנוע לשם התניידות יום-יומית לעבודה ולשאר סידורי היום, יש אחרים שהיו רוצים לרכוש אופנוע משומש לשם עבודות שליחויות ויש את אלו שהיו רוצים להשתמש באופנוע ככלי לטיולי שטח ו/או כלי תחרותי בהתאמה. לכן אנו למדים כי לכל סוג של רכיבה קיים צורך בהתאמה נרחבת של אופנוע מתאים.לאחר שאנחנו יודעים מה המטרה לשם רכישת האופנוע אנו נוכל לגשת בצורה נכונה לרכישה תקציב לצד מטרות.

התאמה אישית של האופנוע אלינו 

רוכבים ותיקים לבטח יעידו שהאופנוע הוא חלק בלתי נפרד מהם, למעשה היד השנייה שלהם. לכן אנו נרצה לוודא כי האופנוע מותאם בצורה מושלמת עבורנו, אופנוע יקר ופונקציונאלי ככל שיהיה לא שווה כלום אם הוא לא מותאם בצורה מושלמת לממדים של הגוף שלנו ולאופי שלנו. אנו נרצה לבדוק שהאופנוע נוח לרכיבה ונוח לממדי הגוף שלנו – אנו נרצה להתייחס אל עניין הגובה, אל עניין הניסיון ואף צורת הרכיבה הצפויה. אנו צריכים לזכור שהמטרה שלנו היא לא לגרום לכולם להסתכל עלינו אלא לחזור הביתה בשלום מסידור היום יום, להצליח בתחרויות ו/או ליהנות מבילוי בחיק הטבע בסופ"ש (כל אחד והבחירות שלו) – לכן אנו נרצה להתאים את האופנוע אל ממדי הגוף שלנו, אל הצרכים שלנו, אל אופי הנסיעה ואל משקל הגוף שלנו בהתאמה, אין לרכוש אופנוע אשר גדול עלינו בממדיו, תפעול האופנוע משפיע בצורה ישירה על הבטיחות שלנו – אנו נרצה לוודא שאנחנו יכולים להרים את האופנוע די בקלות ממצב שכיבה.

אל תשכחו את עניין המיגון – מיגון זה שם המשחק

אם תשאלו רוכבים ותיקים הם יגידו לכם שאחד הדברים החשובים ביותר עת רכישת אופנוע חדש הוא רכישת מיגון מתאים. למעשה אנו למדים כי בעלי מקצוע ורוכבים מקצועיים רבים רוכשים קודם מיגון ורק לאחר מכן את האופנוע עצמו. מיגון הוא החלק החשוב ביותר ואנו רואים אנשים רבים אשר מזלזלים בו במהלך השנים – רכישה של קסדות זולות, מעילי רכיבה פשוטים ומגני ברכיים של חברות לא מנוסות עלולים להשפיע ולפגוע בצורה ישירה בגוף שלנו – לכן אנו נרצה לשים את הגוף שלנו בראש סדר העדיפויות. אופנוע הוא כלי העשוי להיות קטלני ברגע אחד, לכן אנו נרצה להבטיח שהגוף שלנו שמור ומוגן ככל האפשר.

מתחילים בעולמות הרכיבה – שקלו רכישת אופנוע יד שנייה

אם אתם מתחילים בעולמות הרכיבה ומעוניינים להתחיל ברכיבה תחרותית ו/או רכיבת שטח אנו ממליצים לכם להתנסות ולצבור קילומטראז' ככל האפשר ברכיבה על אופנוע ככלל ובפרט בתוואי דרך אליו אתם לא הייתם רגילים בעבר. על מנת להימנע ממצבים בהם אתם נפצעים, פוגעים בעצמכם ו/או גורמים לבלאי מואץ בכלי אנו ממליצים לכם לשקול רכישה של אופנוע יד שנייה. כיום ניתן למצוא היצע רחב ומגוון של אופנועי יד שנייה ו/או אופנועים חדשים במחירים נמוכים ומשתלמים – כך תוכלו להשתפשף לפני שאתם עולים למגרש של הגדולים.

רכישת אופנוע מחברת אופנועים אמינה

כיום אנו רואים מגוון רחב של אופנועים מהיצע רחב ומגוון של חברות, חלקן חברות מוכרות ומובילות, חלקן חברות מובילות פחות. אנו למדים כי חברות המתמחות ברכבים פרטיים לאו דווקא יצטיינו באופנועים ולהפך. יחד עם זאת אחת מן החברות המובילות בעולם בעולמות האופנועים היא חברת הונדה. אופנוע הונדה הפך בעשרות השנים האחרונות לביטוי שגור בתחום ולבחירתם הטבעית של מאות אלפי רוכבים ברחבי העולם. הונדה מספקת מגוון רחב של מוצרי רכיבה ואופנועים בקטגוריות משתנות – כך שכל אדם יוכל למצוא את האופנוע הטוב ביותר עבור הצרכים שלו.

החשיבות ברכישה מחברה המתמחה בתחום

מחיפוש קטן במנועי החיפוש וברשתות החברתיות אנו רואים עשרות ואף מאות חברות ונותני שירות בעולמות האופנועים. כתוצאה מכך רוכשים רבים תוהים איך יוכלו לבחור את האופנוע הטוב ביותר עבורם. אנו רואים חשיבות בעבודה עם חברה המתמחה בעולם האופנועים אשר תאפיין יחד איתכם את הצרכים שלכם ותעזור לכם להתאים את האופנוע הטוב ביותר עבורכם. אנו נרצה לבדוק שהחברה איתה אנו עובדים הינה חברה בעלת ניסיון, ותק ומוניטין בתחום, מתמחה בעולמות הייעץ ועובדת אך ורק עם מותגי האופנועים המובילים ביותר בישראל ובעולם.

אופנוע רוכבי אופנוע

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד