כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
פספס בסנטימטרים

אנטישמי זרק סלע לתוך חלון עליו היה דגל ישראל

מחלקת פשעי השנאה של משטרת ניו יורק חוקרת מקרה אנטישמי, לאחר שגבר אלמוני השליך סלע דרך חלון דירתה של אישה יהודייה עליו היה דגל ישראל. הסלע הכבד פספס את האישה בסנטימטרים

אילוסטרציה
אילוסטרציה צילום: unsplash

משטרת ניו יורק חוקרת אירוע אנטישמי בו חלון בבית של אישה יהודייה נופץ עם סלע, על החלון היה מודבק דגל ישראל. מחלקת פשעי השנאה של המשטרה הופקדה על החקירה.

האישה תושבת רובע ברונקס בניו יורק, סיפרה לתקשורת המקומית כי היא הכינה את השבת ביום שישי האחרון. "הבחנתי בצעיר חוצה בזווית העין שלי, מחזיק משהו מאחור", סיפרה רושל. בצילומי מצלמות אבטחה נראה גבר משליך משהו דרך החלון שלה בקומה השנייה. הסלע הכבד פספס אותה בסנטימטרים.

"למעשה פשוט קפאתי לשבריר שנייה ועמדתי שם כי היו רסיסי זכוכית על הסוודר שלי", אמרה. רושל מאמינה כי האיש כיוון בכוונה לחלון שלה עם דגל ישראל. "זה היה פשע שנאה", אמרה.

נתוני המשטרה מראים שפשעי השנאה ירדו בשנת 2023. אבל בחודש שעבר, פשעי שנאה אנטישמיים עלו ב-50% בהשוואה לשנה שעברה והיוו את רוב פשעי השנאה שדווחו בעיר.

"זה לא משפיע רק על הקורבן, זה משפיע על הקהילה כולה כי כולם תוהים האם הם הקורבן הבא?" אמר סקוט ריצ'מן, המנהל האזורי של הליגה נגד השמצה לתקשורת המקומית. רושל אמרה שהיא משתפת את הסיפור שלה כאזהרה, לא להיגרר לפחד. "תהיו יותר ממי שאתם ואל תתביישו במי שאתם", אמרה. היא אמרה כי "דגל ישראל של רושל לא הולך לשום מקום".

אנטישמיות ארה''ב ברונקס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד