כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
אסון בטיול המאורגן

ישראלית נהרגה ועשרה נפצעו בהתהפכות אוטובוס בדרום קוריאה

ישראלית איבדה את חייה באופן טרגי, ועשרה נוספים נפצעו, חלקם קשה, לאחר שאוטובוס שהוביל תיירים ישראלים התהפך בדרום קוריאה. המשטרה חוקרת את נסיבות התאונה. המחלקה לישראלים בחו"ל באגף הקונסולרי במשרד החוץ ושגרירות ישראל פועלות יחד לטיפול במצב

ישראלית נהרגה ועשרה נפצעו בהתהפכות אוטובוס בדרום קוריאה
האוטובוס שהתהפך צילום: North Chungcheong Province Fire Station

טרגדיה התרחשה כאשר אוטובוס טיולים שהוביל תיירים ישראלים התהפך בדרום קוריאה, והביא למותה של אישה ישראלית בשנות ה-60 לחייה והותיר יותר מעשרה נוספים פצועים, חלקם באורח קשה. התאונה התרחשה בסביבות השעה 18:00 שעון מקומי באזור צ'ונג'ו, כשהאוטובוס עשה את דרכו חזרה למלון והתהפך על צידו. לטענת מכבי האש, אוטובוס הטיולים ובו 33 בני אדם התהפך על הכביש, וכתוצאה מכך נפצעו 35 בני אדם, בהם הנהג והמדריך.

בתקשורת המקומית דווח כי למקום הגיעו 20 אמבולנסים. בנוסף לישראלים הפצועים ישנם עוד עשרות פצועים נוספים בהם ילדים. אחת הפצועות הישראליות פונתה במסוק.

מדיווחים מקומיים עולה כי פרט לנהג ולמדריך הטיולים, 33 אנשים הם אזרחים ישראלים. מהמשטרה נמסר כי הם חוקרים את התאונה. ממשרד החוץ נמסר: "אוטובוס עם כ-33 מטיילים ישראלים היה מעורב בתאונת דרכים במחוז צ'ונג צ'אנג צפון, בקוריאה הדרומית. ישנם כ-10 פצועים בינוני עד קשה. האירוע מטופל על ידי המחלקה לישראלים בחו"ל באגף הקונסולרי במשרד החוץ בירושלים ושגרירות ישראל בקוריאה. נציגי שגרירות ישראל בסיאול (שגריר וקונסול) נמצאים בדרכם למקום התאונה ולבתי החולים אליהם פונו הפצועים, ועומדים בקשר עם הרשויות המקומיות המטפלות באירוע.

גורם רשמי מהמשרד לבטיחות אסונות במחוז צ'ונג צ'אנג אמר: "אנו מודעים לתאונה. התאונה התרחשה כאשר מנוע האוטובוס כבה והדרדר 15 עד 20 מטר אחורה, הנסיבות המדויקות של התאונה נמצאות בבדיקה". אחת הפצועות פונתה במסוק.

בחברת פספורטכארד המבטחת נוסעים ישראלים ברחבי העולם מוציאים משלחת חירום. מנכ"לית החברה רונית סגל מסרה; "התאונה אירעה לפני כארבע שעות. מיד עם קבלת הדיווח קיבלנו החלטה בפספורטכארד, לטפל בכמות הגדולה של המבוטחים שלנו שם. אנחנו מבינים שמדובר באירוע רב-נפגעים. קבוצה בטיול מאורגן של מבוטחים בגילאי 60 ומעלה. חלק מהמבוטחים נמצאים כבר בבתי החולים, מקבלים טיפול רפואי. חלקם כבר בחדרי ניתוח".

מפספורטכארד נמסר כי בשעה זאת נעשית הערכת מצב רפואית של מבוטחי החברה המאושפזים בבתי חולים. בהתאם לכך יוחלט האם צריך להטיס את חלקם לישראל במטוס שתארגן החברה.

שר החוץ אלי כהן שוחח עם שגריר ישראל בקוריאה הדרומית, עקיבא תור. שר החוץ כהן הנחה שמשרד החוץ יעמוד לרשות האזרחים הישראלים שנפצעו בתאונה ובני משפחותיהם עד לשובם במהרה לארץ.

שר החוץ כהן הודה לצוות השגרירות על פעולתם המהירה והגעתם לאזור התאונה לביקור הפצועים הישראלים. שר החוץ העביר דרך השגריר איחולי החלמה מהירה לפצועים וביקש להעביר דרכו את הערכתנו לצוותי החירום והרפואה של קוריאה הדרומית על הטיפול באזרחים הישראלים.

השגריר עקיבא תור עדכן את שר החוץ בפרטים הידועים על תאונת הדרכים בה היה מעורב אוטובוס עם מטיילים ישראלים. על פי שירותי הרפואה בקוריאה, ישנו הרוג ישראלי אחד בתאונה, 2 פצועים קשה מאוד, חמישה פצועים קשה ו-24 פצועים קל. הנפגעים הישראלים מאושפזים ב-4 בתי חולים באזור התאונה. שגריר ישראל וקונסול ישראל בקוריאה מבקרים בשעות אלה את כל הנפגעים הישראלים בתאונה.

דרום קוריאה התהפכות אוטובוס תאונת אוטובוס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד