כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
מגיפה של ממש

חל זינוק בשימוש במוצרי העישון שפוגעים בבריאות

חל זינוק בשימוש במוצרי העישון שפוגעים בבריאות: ילדים רבים מדווחים על עישון סיגריות אלקטרוניות. בשנה אחת עלה פי שלושה אחוז הילדים המדווחים על התחלות עישון. ממשרד הבריאות נמסר כי המשרד ימשיך בפעולות נרחבות כדי להעלות מודעות לתופעת העישון 

חל זינוק בשימוש במוצרי העישון שפוגעים בבריאות
סיגריה אלקטרונית צילום: פלאש90

סיגריות אלקטרוניות הן שער הכניסה לעולם העישון - ילדים, בני נוער וצעירים משתמשים בעיקר בסיגריות אלקטרוניות חד פעמיות, שהפכו לאטרקטיביות וזמינות.

על פי נתוני משרד הבריאות חל זינוק בשימוש במוצרי העישון שפוגעים בבריאות: 3% מהילדים בכיתות ה׳-ו׳ ו-10% מבני הנוער מכיתות י' מדווחים על עישון סיגריות אלקטרוניות. בשנה אחת עלה פי שלושה אחוז הילדים המדווחים על התחלות עישון בגילאי 12-14 (מ-3.4% ב-2021 ל- 13.7% ב-2022).

מדובר על מגיפה של ממש הפוגעת בעתידם הבריאותי של בני הנוער והצעירים, וכמו כל הרגל רע ומזיק לבריאות - הדרך הטובה ביותר להיפטר מהעישון, היא לא להתחיל כלל.

צמצום תופעת העישון ונזקיה היא אחת המשימות הלאומיות החשובות בתחום בריאות הציבור. משרד הבריאות הוביל וממשיך במאמציו למהלכים לאומיים רבים, ביניהם הטלת המיסוי על הסיגריות האלקטרוניות, פעילויות חינוך והסברה בקרב בני נוער ומבוגרים למניעת עישון והחשיפה אליו ואל מוצרי העישון, ומצוי בשיתופי פעולה נרחבים עם משרדי ממשלה וארגוני חברה אזרחית בתחום מניעת העישון.

ממשרד הבריאות נמסר כי המשרד ימשיך בפעולות נרחבות כדי להעלות מודעות לתופעת העישון הגדלה ונרחבת ולנזקי מוצרי העישון, בפרט לסיגריות אלקטרוניות, שהפכו בשימוש תדיר בקרב בני נוער וצעירים.

הודעת משרד הבריאות מגיעה לאחר שנער בן 16 אושפז היום ביחידה לטיפול נמרץ לב במרכז שניידר לרפואת ילדים, במצב קשה לאחר שימוש בסיגריות אלקטרוניות. הנער הועבר למרכז שניידר מבית החולים קפלן, במצב של קריסת ריאות. מבירור רפואי מקיף שערכו בבית החולים קפלן עלה כי מצבו של הנער נגרם, ככל הנראה, כתוצאה מעישון של סיגריות אלקטרוניות. הנער מחובר לאקמו.

אמו של הנער מסרה כי היא מתפללת לשלומו ומייחלת לכך שיתאושש ויחזור לעצמו, ומבקשת מכל ההורים להיות ערניים לנושא ולאסור על ילדיהם להשתמש בסיגריות אלקטרוניות, כדי שלא להגיע למצב הנוראי בו הם נמצאים כרגע.

משרד הבריאות סיגריה אלקטרונית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד