כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
סובל מכאבי בטן עזים

מתנגדו של פוטין: חשש כי נבלני הורעל פעם נוספת

לאיש האופוזיציה הכלוא ברוסיה יש מחלה מסתורית שעלולה להיות הרעלה איטית. "הוא לא אוכל כלום כי אסור לו לקבל חבילות עם אוכל או לקנות אוכל בחנות הכלא". בשנת 2020, נבלני שרד ניסיון להרעיל אותו במהלך טיסה בסיביר

מתנגדו של פוטין: חשש כי נבלני הורעל פעם נוספת
נבלני בכלא צילום: אינסטגרם

אלכסיי נבלני, פוליטיקאי רוסי מהאופוזיציה הבולט ביותר ברוסיה, מתמודד עם כאבי בטן עזים בכלא שעלולים להיות סוג של רעל שפועל לאט, כך אמרה הדוברת שלו לרויטרס. על פי הדיווח, אמבולנס הוזעק לנבלני בלילה שבין שישי לשבת האחרון במושבת העונשין עם אבטחה מקסימלית במלכובו, כ-250 ק"מ מזרחית למוסקבה, שם הוא מוחזק. כך אמרה קירה ירמיש, הדוברת שלו לרויטרס.

נבלני מתנגד לפוטין בולט שכבר הורעל בעבר על ידי פוטין. סובל מכאבי בטן עזים, לדבריה, ולא יכול לאכול את מזון הכלא שסופק לו כי זה החמיר את כאביו ומאז יום שני האחרון נאסר עליו לקנות מזון חלופי.

"הוא לא אוכל כלום כי אסור לו לקבל חבילות עם אוכל או לקנות אוכל בחנות הכלא והאוכל שמספק לו הכלא דווקא מחמיר את כאבי הבטן שלו", אמרה ירמיש.

"מצבו הבריאותי אינו טוב", אמרה. "אי אפשר לשלול את הרעיון שמרעילים אותו, לא במינון עצום כמו קודם, אלא במינונים קטנים כדי שהוא לא ימות מיד אלא כדי שהוא יסבול ויהרוס לו את הבריאות".

הדוברת אמרה שאין הוכחה מוחלטת לתיאוריית ההרעלה, אבל מעולם הוא לא סבל מכאבי בטן כאלה בעבר. לדבריה, היא פוחדת בשבילו כי כמעט ולא היה איתו מגע והוא לא מקבל טיפול רפואי מתאים.

כשנשאל דובר הקרמלין על הטענות כי נבלני עשוי להיות מורעל לאט, דובר הקרמלין מסר לרויטרס שהם לא עוקבים אחר מצב בריאותו ושזה עניין של שירות הכליאה הפדרלי.

נבלני, שמרצה עונש מאסר ארוך בגין הונאה וביזיון בית המשפט באישומים שלדבריו פוברקו כדי להשתיק אותו, פרסם באמצעות אנשיו בטוויטר כי הוא הועבר בחזרה לבידוד ונאלץ לסבול " תנאים של גיהנום".

בשנת 2020, נבלני שרד ניסיון להרעיל אותו במהלך טיסה בסיביר, בדיקות מעבדה מערביות קבעו שהוא גז עצבים. נבלני האשים את רוסיה בניסיון להרוג אותו, דבר שהיא הכחישה.

 

 

רוסיה ולדימיר פוטין הרעלה אלכסיי נבלני

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד