י' אייר התשפ"ד
18.05.2024
"עם ישראל חי!"

ליאו די ביקש מהחזן לשיר את ההלל: "אנא, שהתפילה תהיה משמחת"

מתפלל בבית הכנסת באפרת שהתפלל לצד משפחת די בחג סיפר כי אחרי שהחזן עשה את תפילת ההלל ללא מנגינה, הגיע אליו ליאו די שאיבד את שתי בנותיו ואשתו, וביקש ממנו להקריא את ההלל במנגינה ובשמחה. "היה, משמח, וקצת עצוב. אבל בעיקר בעיקר - מנחם", כתב

ליאו די ביקש מהחזן לשיר את ההלל: "אנא, שהתפילה תהיה משמחת"
הלוויתה של לוסי די הי"ד צילום: Noam Revkin Fenton/Flash90

מתי לאופר התפלל במהלך חג שביעי של פסח לצד ליאו די בבית הכנסת באפרת וסיפר סיפור מרגש במיוחד על אבי המשפחה ששיכל את רעייתו ושתי בנותיו בפיגוע ירי מתועב בכביש הערבה, ליאו, שחיזק את הקהילה חרף הירצחם של קרוביו.

"לאחר שעבר על קהילתנו ימים מאוד לא פשוטים, בעת כניסת החג נכנסת משפחת די לבית הכנסת- זקופי קומה ובראש מורם. בבוקר אני מגיע כמה דקות לפני התפילה. משפחת די כבר שם. הרב ליאו רואה אותי, וניגש אליי ומציע לי חיבוק חם ואוהב, ומאחל לי חג שמח", סיפר.

עוד כתב: "אבל עדיין, בבית הכנסת עדיין מרגישים את המתח שבין העצבות לשמחה. שליחי הציבור מתקשים למצוא את האיזון שמתאים לקהילה. ראבק, זה קשה. תפילת הלל. מזמור ראשון - לא שרים. טוב, אולי החזן לא מרגיש שמתאים להתחיל בשירה. אולי המזמור הבא... מזמור שני "בצאת ישראל ממצרים" - החזן לא שר. הלב מתחיל להרגיש את האבלות, אני מתחיל להבין שאת ההלל האחרון של חג הפסח אנחנו כבר לא נשיר. עצב, כאב, דמעות של ממש".

"אבל באותו הרגע הרב ליאו קם ממקומו, ונע במהירות לכיוון החזן. הרב ליאו מניח בעדינות את ידו על החזן, מחבק אותו, ולוחש משהו באוזנו. החזן, מסתכל על הרב ליאו ומיד פותח בשירה שמרוממת את הנפש לגובהי מרומים. "מה לך הים, כי תנוס". מכאן והלאה, שרנו. שרנו ביחד. את כל ההלל", המשיך ופירט על הרגעים המרגשים.

"מה אמר לו הרב ליאו? ניגשתי אל החזן אחרי התפילה, ובקשתי אם הוא מוכן לשתף אותי במה שאמר לו הרב ליאו. "אנא, שהתפילה תהיה משמחת" וכן היה, משמח, וקצת עצוב. אבל בעיקר בעיקר - מנחם. עם ישראל חי!", סיכם הכותב.

האחיות די רינה מרים די ליאו די

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד