כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
חיילים מתגברים בתל אביב

המתיחות הביטחונית: צה"ל פרס מערכות כיפת ברזל נוספות

צה"ל פרס במהלך היממה האחרונה מערכות כיפת ברזל נוספות ברחבי הארץ. במקביל, עשרות לוחמי צה"ל תגברו במהלך היום את שוטרי מחוז תל אביב

המתיחות הביטחונית: צה"ל פרס מערכות כיפת ברזל נוספות
מערכת כיפת ברזל בפעולה צילום: Uri Lenzl/Flash90

בצל המתיחות הביטחונית ולקראת יום השישי האחרון של הרמדאן, צה"ל מתגבר את מערכות ההגנה האווירית ברחבי הארץ, ופרס היום (חמישי) סוללות כיפת ברזל נוספות. כך דווח בכאן חדשות.

במקביל, עשרות לוחמים מפלוגת ההכשרה של חטיבת הקומנדו תגברו במהלך היום את שוטרי מחוז תל אביב ברחבי העיר בעקבות ההסלמה הביטחונית. החיילים החלו לתגבר את כוחות המשטרה החל מיום שני, ללאחר ששר הביטחון יואב גלנט הנחה על כך בעקבות הפיגוע הקשה בטיילת בתל אביב.

כזכור, ראש הממשלה בנימין נתניהו החליט לאסור על עליית יהודים להר הבית עד סוף חודש רמדאן. בהחלטה תמכו שר הביטחון יואב גלנט, הרמטכ"ל הרצי הלוי, ראש השב"כ רונן בר והמפכ"ל יעקב שבתאי. 

גורמים במשטרה טענו כי החלטת ראש הממשלה בנימין נתניהו לסגור בימים האחרונים של חודש הרמאדן את הר הבית לכניסת יהודים מנעה כמעט בוודאות את חידוש העימותים במקום. כך דווח בחדשות 12.

עוד הוסיפו הגורמים כי המידע המודיעיני הצביע על כך שאם היו אירועים אלימים - קרוב לוודאי שהם היו גולשים לערים המעורבות.

החלטת נתניהו הגיעה לאחר שבמערכת הביטחון העריכו כי אם יותרו ביקורי יהודים בהר הבית כ-4,000 מתפללים מוסלמי יתבצרו במסגד אל-אקצא ויתפרעו במקום. להחלטה היו שותפים שר הביטחון גלנט, הרמטכ"ל הלוי והמפכ"ל שבתאי.

מי שזעם על החלטת נתניהו הוא השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר. השר העביר מסר לראש הממשלה ולפיו: "נתניהו התבסס על מידע לא נכון של חלק מגורמי הביטחון שלא בדקו אפילו את מזג האוויר והתברר שירד גשם וברד ולא התבצרו הרבה מוסלמים כמו שהם טענו. היה צריך לבדוק עוד מקורות מידע".

מקורביו של בן גביר צוטטו בחדשות 12 אומרים כי, "זו הפעם השנייה בעשרת הימים האחרונים שהוא בדעת מיעוט ושעצותיו לא מתקבלות. הוא שוקל לעשות צעד".

מתיחות ביטחונית כיפת ברזל צה"ל חודש הרמדאן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד