כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
מאמץ חריג

נתניהו והרצוג בשיחות הרגעה בניסיון למנוע את הורדת דירוג האשראי

ברקע סערת הרפורמה המשפטית סוכנות מודי'ס צפויה לפרסם מחר דו"ח על הכלכלה הישראלית. ההערכה היא כי הסוכנות לא תודיע על הורדת דירוג האשראי של ישראל, אך תשנה את התחזית שלה. נתניהו והרצוג קיימו בימים האחרונים שיחות הרגעה עם בכירי הסוכנות

נתניהו והרצוג בשיחות הרגעה בניסיון למנוע את הורדת דירוג האשראי
יצחק הרצוג עם בנימין נתניהו צילום: דוברות הכנסת

ברקע סערת הרפורמה המשפטית בחודשים הקרובים ובצל המתיחות הביטחונית, סוכנות הדירוג הבין-לאומית מודי'ס צפויה לפרסם מחר (שישי) דו"ח על הכלכלה הישראלית.

במערכת הכלכלית בישראל ממתינים לדו"ח וההערכה שלהם היא כי הסוכנות לא תודיע על הורדת דירוג האשראי של ישראל, אך תשנה את התחזית שלה - מחיובית ליציבה. כלכלני הסוכנות עתידים לציין כי הניסיון לחוקק את הרפורמה המשפטית בצורה מהירה, כאשר אין הסכמה רחבה בישראל על כך מביאים לפגיעה בכלכלה ועלולים להחליש את המוסדות המשפטיים בארץ.

בימים האחרונים, לקראת פרסום הדו"ח, ראש הממשלה בנימין נתניהו והנשיא יצחק הרצוג קיימו שיחות הרגעה עם בכירי הסוכנות הבין-לאומית בניסיון לשכנעם שלא להוריד את דירוג האשראי של ישראל.

במהלך השיחות אמר הרצוג כי השיחות בבית הנשיא יובילו להערכתו לשינוי משמעותי באופן שבו תיראה הרפורמה המשפטית ולכן הוא ביקש מכלכלני הקרן להמתין עם ההחלטה שלהם עד שיתבררו תוצאות הדיונים בבית הנשיא.

בנוסף, גורמים בסוכנות קיימו שיחות נרחבות עם בכירי האוצר, נגיד הבנק ואנשי עסקים מובילים על מנת להבין האם הרפורמה המשפטית אכן תתקדם והאם היא תקודם בהסכמה או מתכונתה הנוכחית. 

כאמור, ההערכה היא שבעקבות כך שהחקיקה מושהית הסכונות לא תקבל החלטה על הורדת דירוג האשראי. עם זאת, הסוכנות עדיין מחכה לראות מה יתפתח – ולהבין מה צפוי עם החקיקה.

נזכיר כי, הדו"ח מגיע אחרי האזהרה הברורה שפרסמה מודי'ס אז כתבה כי, "יישום הרפורמה יוריד תחזית ועלול לפגוע בדירוג".

דירוג אשראי בנימין נתניהו יצחק הרצוג הרפורמה המשפטית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד