כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
"לא נקבל הטפות מוסר"

הסרטון הגזעני הצית עימות בין לפיד לסמוטריץ'

לפיד הטיל את אחריות לסרטון הגזעני שהפיקו בנות אולפנה על בן גביר וסמוטריץ'. לדבריו, "הגזענות של סמוטריץ׳ ובן גביר מחלחלת עמוק". סמוטריץ' הגיב: "לא נקבל הטפות מוסר צבועות"

הסרטון הגזעני הצית עימות בין לפיד לסמוטריץ'
סמוטריץ ולפיד בכנסת צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

סערת הסרטון שהפיקו בנות אולפנת חורב בירושלים תחת השם "אם האולפנה הייתה מזרחית", ועוררה סערה ברשתות החברתיות הציתה עימות פוליטי בין ראש האופוזיציה יאיר לפיד ליו"ר הציונות הדתית ושר האוצר בצלאל סמוטריץ'. 

ראש האופוזיציה ח"כ יאיר לפיד האשים את סמוטריץ' ובן גביר כאחראים לסרטון למרות שבן גביר בעצמו מזרחי: "הגזענות של סמוטריץ׳ ובן גביר מחלחלת עמוק לתוך הציונות הדתית ומרעילה את החלקים הכי ערכיים בה. הסרטון הזה הוא חרפה ליהדות, חרפה לישראליות, וחרפה לא קטנה למגזר כולו", כתב.
שר האוצר בצלאל סמוטריץ' הגיב לסרטון ולמתקפה של לפיד וכתב: "הציונות הדתית מאמינה בשילוב כלל ישראלי, במשפחות, בקהילות ובמוסדות החינוך המפוארים שלה. הסרטון המדובר שהפיקו השמיניסטיות של אולפנת חורב כחלק מאירועי הפורים רע, כואב ופוגע ואין לו מקום. נקודה".

סמוטריץ' הוסיף: "מהיכרותי עם האולפנה, עם הצוות החינוכי ועם העשיה החינוכית שנעשית בו יום יום שעה שעה, אני משוכנע שהוא אינו משקף את הלך הרוח, האמונה או העשיה של האולפנה".

לדבריו, "שוחחתי כעת עם ראש האולפנה ואני סמוך ובטוח שהאירוע ילמד, הלקחים יופקו ומה שצריך להיות מתוקן יתוקן בעבודה חינוכית יסודית".

לסיום תקף: "לפיד וחבריו עושים שימוש ציני ומרושע בסרטון כדי לפלג ולסכסך את המחנה הלאומי וכדי לנגח את הציונות הדתית ולהחליש אותה. לא נקבל הטפות מוסר צבועות על אהבת ישראל מלפיד וחבריו שלא מפסיקים להסית ולחרחר ריב ומדון".

בצלאל סמוטריץ יאיר לפיד גזענות אולפנה חורב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד