כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
סירב להציב יעד לשיחות אצל הנשיא

לקראת מלחמה כוללת? רה"מ נתניהו: "זה מופרז אבל אנחנו תמיד ערוכים"

נתניהו התארח ב'ערוץ 14' והעניק ריאיון ארוך ומקיף שבו התייחס לשלל נושאים העומדים על סדר היום. על הערכת אמ"ן: "זה מופרז אבל אנחנו תמיד ערוכים". על הרפורמה המשפטית: "רוב רובו של הציבור מסכים היום שצריכים תיקונים במערכת המשפט" | ומה באשר למצבו הבריאותי

לקראת מלחמה כוללת? רה"מ נתניהו: "זה מופרז אבל אנחנו תמיד ערוכים"
ראש הממשלה בנימין נתניהו בראיון צילום: מתוך שידורי ערוץ 14

ראש הממשלה בנימין נתניהו העניק הערב (חמישי) ריאיון ארוך ל'ערוץ 14' והתייחס לנושאים העומדים על פרק היום בהם הרפורמה המשפטית והשיחות בבית הנשיא, המצב הביטחוני והמצב הכלכלי.

נתניהו התייחס להארכת אגף המודיעין שגברה הסבירות למלחמה ואמר: "זה מופרז אבל אנחנו תמיד ערוכים". נתניהו הוסיף: ״בתגובה למגידו תקפנו את חיזבאללה אווירית וקרקעית, יש לדבר הזה תוכניות המשך״.

נתניהו התייחס לדיווחים כי איראן קרובה לנשק גרעיני ואמר: "אם הדבר תלוי בי, וכרגע זה תלוי בי, לא יהיה להם נשק גרעיני".

נתניהו התייחס להחלטה לסגור את הר הבית וטען כי זה היה בהמלצת כל ראשי מערכת הביטחון: "חשבתי שהם צודקים", אמר. הוא הוסיף: "כשקבלתי את ראשות הממשלה עלו 5,000 יהודים להר הבית, וב-2019, עשור אחר כך עלו 37,000 יהודים. אני מאוד גאה בכך"

לשאלת מגיש 'הפטריוטים' ינון מגל המשך חקיקת הרפורמה ולסערה שהיא יצרה ואמר: "שני דברים הושגו בחודשים האחרונים. הדבר הראשון הוא לשלול את תופעת הסרבנות. מדינת ישראל לא יכולה להתקיים בלי צה"ל וצה"ל לא יכול להתקיים עם סרבנות. הדבר השני הוא שרוב רובו של הציבור מסכים היום שצריכים תיקונים במערכת המשפט".

בריאיון נתניהו סירב לתת דד ליין לשיחות בבית הנשיא ואמר כי היעד המרכזי הוא להשיג הסכמה רחבה. עוד אמר נתניהו: "אני לא חושב שפסקת התגברות בלתי מוגבלת היא הדבר הנכון".

על יחסיו עם סגן ראש הממשלה ושר המשפטים יריב לוין אמר: "השר יריב לוין ואני הולכים יד ביד. אני מאוד מעריך אותו. הוא פטריוט ואציל נפש".

נתניהו התייחס לשמועות על מצבו הבריאותי ותקף: "אין גבול לטרלול ואין גבול לשקר. אני מזמין את כל הפרשנים שדואגים לבריאות שלי להצטרף אליי להליכות בוקר, אני מקווה שהם יעמדו בזה". תוך שהוא החזיק בידו דפים והוכיח שאינו רועד.

על השאלה האם משפטו ייצא לגישור פלילי אמר ראש הממשלה ב'ערוץ 14': "המשפט קורס, הטענות נגדי קורסות. עורכי הדין שלי לא ביקשו גישור, השופטים חזרו ואמרו לתביעה כדאי לכם לשקול את זה ואז פנו לעורך דין שלי שהשיב כי יביע עמדה אחרי תשובת המדינה. אין דיבור על עסקה".

נתניהו התייחס לסערת פיטור שר הביטחון יואב גלנט שבוטלה ואמר: "היו לי חילוקי דעות קשים עם שר הביטחון, חלקם בנושאים שלא ידועים. אני חושב שההחלטה שקיבלתי בסוף היא הנכונה".

ראש הממשלה התייחס גם לדיווחים כי הוא ורעייתו ביקשו מבנם יאיר להפסיק לצייץ בטוויטר ואמר: "זה לא נכון".

יצוין כי במהלך הריאיון אירעה תקלה בשידור ולמשך כמה שניות המסך הוחשך. המראיין ינון מגל טען אחר כך: "ככל הנראה נעשה בשל חבלה בשידור. לפיד פשוט לא הצליח לסגור את הערוץ, אז יש כאלה שמנסים לעשות את זה בצורה טכנית".

מתיחות ביטחונית הרפורמה המשפטית בנימין נתניהו ערוץ 14 הפטריוטים ינון מגל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 17 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד