ל' ניסן התשפ"ד
08.05.2024
תקלה חמורה

מסמך רגיש על ביקור ביידן נמצא ברחוב

השירות החשאי האמריקאי קיבל מידע ​​על "מסמך שעלול להיות רגיש" שנמצא ברחוב בזמן מסעו של ביידן בבלפסט שבאירלנד. אדם שגילה את המסמך הרגיש, התקשר לתוכנית רדיו ואמר שיש לו פרטים על סגירת כבישים, מפקדים שהוקצו לתפקידים שונים ומספרי טלפון שלהם

מסמך רגיש על ביקור ביידן נמצא ברחוב
אילוסטרציה. למצולם אין קשר לכתבה צילום: unsplash

המשטרה בצפון אירלנד הודיעה ביום רביעי לשירות החשאי האמריקני על דיווחים בתקשורת המקומית לפיה מסמך הקשור לנסיעתו של הנשיא ג'ו ביידן לבלפסט נמצא ברחוב בעיר.

"שירות המשטרה של צפון אירלנד (PSNI) הודיע ​​לשירות החשאי על דיווחים בתקשורת בנוגע למסמך שעלול להיות רגיש, שעשוי להכיל חומר של אנשי אכיפת החוק", אמר אנתוני גוגליאלמי, דובר השירות החשאי, בהצהרה. "למרות שאיננו דנים בפרטים של מבצע כלשהו, ​​תנועותיו של הנשיא לא הושפעו מהדיווחים הללו", אמר גוגליאלמי.

דיווחים מקומיים אמרו שהמסמך הגיע משירות המשטרה של צפון אירלנד ופירט כיצד השוטרים ישמרו על בלפסט במהלך שהותו של ביידן ביום שלישי בלילה במלון גרנד סנטרל בעיר.

ה"בלפסט טלגרף" דיווח כי האיש שגילה את המסמך התקשר לתוכנית רדיו של ה-BBC ואמר כי הוא גילה פרטים על סגירת כבישים, מפקדים שהוקצו לתפקידים שונים ומספרי טלפון שלהם. ה"בלפסט טלגרף" גם דיווח לפני הגעתו של ביידן, כי המשטרה סיכלה מזימה לפוצץ פצצה שנועדה להאפיל על נסיעתו של הנשיא.

ביידן ביקר בצפון אירלנד ביום רביעי כדי להנציח את יום השנה ה-25 להסכם יום שישי הטוב, שסיים 30 שנות סכסוך אלים בין צפון אירלנד לאנגליה. לביידן יש שורשים איריים, והביקור כלל גם ביקורים במקומות התגוררו אבות אבותיו

ביום רביעי נסע ביידן למחוז לות', ביתם של אבות אבותיו במאה ה-19. סבא וסבתא רבא של ביידן, ג'יימס פינגן וקתרין רוש, גרו באזור לפני שפינגן היגר עם משפחתו לארה"ב. היום נפגש ביידן עם נשיא אירלנד, מייקל היגינס ועם בכירים נוספים.

ארה''ב ביידן אירלנד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד