כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
המרחב האווירי נסגר

מחשש להסלמה ביטחונית: הטיסות משנות מסלול

במערכת הביטחון לא לוקחים סיכונים ולצד תגבור מערכת כיפת ברזל בצפון, הוחלט לסגור את המרחב האווירי הקרוב לגבולות הצפון והדרום

מחשש להסלמה ביטחונית: הטיסות משנות מסלול
אילוסטרציה צילום: unsplash

כחלק מההיערכות להסלמה ביטחונית אפשרית היום (שישי) יום השישי הרביעי והאחרון של חודש הרמדאן שגם מכונה "יום ירושלים האיראני", השטח האווירי בצפון (6 ק"מ מגבולות סוריה ולבנון) והשטח האווירי בדרום (6 ק"מ מגבול רצועת עזה) נסגרו לטיסות אזרחיות והן תחלפנה את מסלול טיסתן.

האיסור יישאר בתוקף עד יום ראשון הקרוב בשעה 19:30. ההחלטה מתווספת לכך שצה"ל תגבר את מערכות ההגנה האווירית ברחבי הארץ, ופרס אתמול (חמישי) סוללות כיפת ברזל נוספות.

כמה מהסוללות מכוונות באופן חריג לכיוון צפון. בדרך כלל, המערכות מכוונות לדרום מחשש לירי מעזה, אך הפעם כמה מהסוללות מכוונות לצפון. החשש הוא מירי טילים או מל"ט מלבנון או סוריה.

בתוך כך, עשרות לוחמים מפלוגת ההכשרה של חטיבת הקומנדו מתגברים את שוטרי מחוז תל אביב ברחבי העיר בעקבות ההסלמה הביטחונית. החיילים מתגברים את המשטרה החל מיום שני, לפי הנחייתו של שר הביטחון יואב גלנט, שהגיעה לאחר הפיגוע הקטלני בטיילת בתל אביב.

ביום שלישי החליט ראש הממשלה בנימין נתניהו כי עליית יהודים להר הבית תיאסר עד סוף חודש רמדאן, בתמיכתם של שר הביטחון יואב גלנט, הרמטכ"ל הרצי הלוי, ראש השב"כ רונן בר והמפכ"ל יעקב שבתאי תמכו בהחלטה.

הסלמה בדרום הסלמה בצפון מתיחות ביטחונית חודש הרמדאן מרחב אווירי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד