כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
אחרי הביטול

בכמה נמכרים התורים למשרד הפנים ומה היקף התופעה

מנכ"ל רשות האוכלוסין התייחס למחדל מכירת התורים לחידוש דרכונים וביטול אלפים מהם ואמר: "נכנסנו חזק מאוד לעניין, עושים מאמץ לדאוג לטפל בו"

בכמה נמכרים התורים למשרד הפנים ומה היקף התופעה
הכניסה למשרד הפנים צילום: נתי שוחט, פלאש 90

על רקע הודעת משרד הפנים על ביטול כ-5,000 תורים לסניפי רשות האוכלוסין וההגירה, מנכ"ל רשות האוכלוסין אייל סיסו התייחס למחדל מכירת התורים לחידוש דרכונים ובריאיון ל'כאן רשת ב' אמר: "אני קורא לכולם לא לשלם כסף עבור תורים. נכנסנו חזק מאוד לעניין, עושים מאמץ לדאוג לטפל בו".

סיסו סיפר כי אין לו אינדיקציה בכמה נמכרים התורים, אך העריך כי מדובר במחיר של בין 500-200 שקלים. הוא הסביר כי "למדתי מעובדים על התופעה. שהם ראו איך התורים נתפסים תוך דקות. זיהינו מספרים שתופסים אותם. אתה רואה מספר אחד שהוזמנו ממנו 110 תורים, או יותר מ-60. מחקנו כ-5,000 תורים לפני החג".

"אם תנסה היום, כנראה שלא תמצא תור לחודשים הקרובים. אם תנסה ביום ראשון תמצא לימים-חודשים הקרובים, כי ככה עובדת המערכת", הסביר סיסו. "כשמסתכלים על המספרים הגדולים, תופעת המכירה לא מאוד גדולה".

הוא פירט על הקושי ברשות והוסיף כי "יש פער משמעותי של כמעט מיליון דרכונים שאנשים ממתינים להם. ממה נובע הפער? לא רק הקורונה. גם העובדה שאנשים צריכים דרכונים ביומטריים והם צריכים להגיע פיזית. יש לנו 600 עובדים שמטפלים בזה. אנחנו נצא בתוכנית מסודרת בימים הקרובים שכוללת הוספת עובדים קטנה ושינויים טכנולוגיים".

משרד הפנים הנפקת דרכון דרכון דרכונים רשות האוכלוסין וההגירה תורים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד