ג' אייר התשפ"ד
11.05.2024
צפוי לקנס ענק

טראמפ התייצב לחקירה נוספת על ידי התביעה

הנשיא לשעבר דונלד טראמפ התייצב אתמול לחקירה נוספת על ידי התביעה של ניו יורק. טראמפ נחקר בחקירה אזרחית ולא צפוי לעונש מאסר. טראמפ עלול לשלם מאות מיליוני דולרים אם יורשע. הנשיא לשעבר אמר כי הוא "משתוקק להעיד"

טראמפ התייצב לחקירה נוספת על ידי התביעה
אילוסטרציה צילום: pixabay

נשיא ארה"ב לשעבר דונלד טראמפ התייצב אתמול (חמישי) פעם נוספת בפני רשויות החוק בניו יורק, שבוע אחרי ש'נעצר' בהליך פורמלי במסגרת משפט פלילי שנפתח כנגדו. הנשיא האמריקאי לשעבר נחקר אתמול בחשד לשורה של הונאות עסקיות גדולות בהיקף כולל של כרבע מיליארד דולרים. התובעת הכללית של ניו יורק לטישה ג'יימס, דורשת לחייב אותו בתשלום של 250 מיליון דולרים לקופת האוצר של ניו יורק, כעונש על מעשיו.

על פי התביעה, טראמפ ומשפחתו נהגו לפרסם באופן שיטתי הצהרות כוזבות לגבי ערך הנכסים שלהם. הם קיבלו הלוואות בנקאיות עם תנאי ריבית משופרים בגלל ההצהרה שלהם שברשותם נכסים בשווי גבוה במיוחד, כשבפועל הנכסים היו שווים הרבה פחות. במקרים אחרים נהגו לשלוח הערכות הון שהפחיתו משמעותית את ערך הנכסים שלהם, במטרה להפחית את תשלומי המס שהיו צריכים לשלם.

בין היתר נטען שטראמפ הצהיר שהשטח של דירת המגורים היוקרתית שלו במגדל טראמפ בניו יורק מתפרס על פני 2,787 מטרים, כשבפועל גודלה של הדירה פחות משליש מהגודל הזה. כתוצאה מכך, המחיר של הדירה כפי שהוצג בפני הבנקים, היה גבוה יותר מפי שלושה מהדירה היקרה ביותר בניו יורק, כשרוב הערכת המחיר של הדירה התבסס על הצהרה כוזבת בכוונת מכוון.

התביעה הנה אזרחית, ואינה צפויה להביא כנגד טראמפ הליך של מעצר או הרשעה. לכל היותר יידרש טראמפ לשלם כספים, אם התביעה תתקבל בבית המשפט. לפני שהגיע אתמול כדי להשיב לחוקרים, אמרה עורכת דין מטעמו של טראמפ שהוא "משתוקק להעיד". טראמפ עצמו אמר שהוא מתכוון לנצל את ההזדמנות הנפלאה שמציעים לו החוקרים, כדי להסביר להם כיצד הצליח לבנות חברה עסקית רווחית כל כך.

לפני שנה התייצב טראמפ לחקירה באותה הפרשה והצהיר שהוא ישמור על זכות השתיקה, בהסבירו: "אני צריך להיות אידיוט מושלם כדי להשיב על השאלות שלכם". לא ברור מה גרם לו לשנות את דעתו ולהימנע משמירה על זכות השתיקה. לטענתו של טראמפ, החקירה נובעת ממניעים פוליטיים, והיא מתנהלת "בתיאום עם ממשל ביידן" כהגדרתו, במטרה למנוע את חזרתו לבית הלבן.

דונלד טראמפ תשלומי מסים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד