כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024
כוננות גבוהה

שישי האחרון של רמדאן: עשרות אלפי מוסלמים התפללו באל-אקצא

במשטרה ובצה"ל נערכו בכוחות מתוגברים ביום השישי האחרון של חודש הרמדאן שחל היום. עשרות אלפי מתפללים מוסלמים נמצאים בהר הבית, במקביל המשטרה מאבטחת את מסעות הנוצרים בעיר העתיקה

שישי האחרון של רמדאן: עשרות אלפי מוסלמים התפללו באל-אקצא
אלפי מוסלמים בדרכם להר הבית צילום: אריק מרמור, פלאש 90

כוחות הביטחון שומרים על היערכות גבוהה למרות כמה ימים של שקט יחסי בגזרות השונות, אחרי הסלמה שכללה ירי רקטות מעזה, מלבנון ומסוריה, ושני פיגועים שבהם נרצחו ארבעה בני אדם בבקעת הירדן ובתל אביב. ההסלמה כזכור פרצה אחרי מהומות בהר הבית בשבוע שעבר, אז שוטרים נכנסו למסגד אל-אקצא, עצרו מאות מתפרעים ותועדו מכים מתפללים, תיעודים שעוררו סערה גדולה בעולם הערבי.

כזכור משעות הבוקר המוקדמות שוטרי מחוז ירושלים ולוחמי מג"ב בסיוע כוחות תגבור ארציים, פועלים ברחבי העיר לשמירת הביטחון והסדר, ומימוש חופש הפולחן של בני כל העדות והדתות בירושלים ובפרט בעיר העתיקה. כ-120,000 מתפללים בשעה זו בהר הבית בתפילת יום שישי האחרון של חודש רמדאן; משעות הבוקר נכנסו לירושלים כ-95 אלף פלסטינים דרך המעברים לקראת התפילה

במקביל המשטרה מאבטחת את מסעות הנוצרים בעיר העתיקה, ואת הגעת המתפללים היהודים לכותל המערבי בירושלים. מפכ"ל המשטרה יעקב שבתאי, קיים הערכת מצב היום בנקודת המשטרה בכותל המערבי בירושלים, בהשתתפות מפקד מחוז ירושלים, מפקד מג"ב, ר' אגף סיף, ר' אגף התכנון קצינים נוספים ונציגי גופי הביטחון.

מפכ"ל המשטרה יעקב שבתאי, אמר: "ההיערכות לתפילות יום שישי הרביעי של הרמדאן לצד מסעות הנוצרים מאתגרת, בפרט בירושלים. האתגר המרכזי שלנו היום לסיים את התפילות והאירועים בבטחה ולטפל בחריגים ככל שנדרש במקצועיות. אנחנו חייבים להמשיך בהיערכות לכל תרחיש ולכל איום עם כל האמצעים שברשותנו. האיום המרכזי הוא הפח"ע במתווים השונים, ולשם צריך להיות מופנה עיקר הקשב המבצעי עם דגש משמעותי על מוכנות השוטרים. ההצלחות המשמעותית שיש פה בסיכולי פיגועים בימים האחרונים הן לא עניין של מה בכך, והתאפשרו בזכות שיתוף פעולה הדוק בין מחוז ירושלים ליתר גופי הביטחון וכן להיערכות מבצעית נכונה ודריכות השוטרים בשטח. נמשיך לאפשר שמירה על פולחן הדת לכולם ולאפשר לכל אדם להגיע ליעדו בבטחה. אני רוצה להביע ההערכה רבה למחוז ירושלים, משמר הגבול וכל הגופים שפועלים אתנו בשיתוף פעולה הדוק במהלך כל השנה ובפרט בתקופה הזו".

מפקד מחוז ירושלים ניצב דורון תורג׳מן, סקר בפני המפכ"ל את ההיערכות המבצעית ופריסת הכוחות בגזרות השונות בירושלים ואמר: "במהלך הימים האחרונים סיכלנו מספר אירועי פח"ע וכוונות טרור באזור ירושלים. חלק מהם באמצעות מודיעין מקדים וממוקד, וחלק אחר באמצעות ערנות ודריכות של שוטרים שלנו שפועלים בשטח בכל הגזרות בשילוב אמצעים טכנולוגיים שונים. אנחנו ממשיכים בהיערכות מוגברת לאורך היממה עפ"י התכנית עם מגוון כוחות ואמצעים שפועלים פה בימים ובלילות"

עוד אמר: "כשאני פוגש בשוטרים והלוחמים בשטח עם מוטיבציה גבוהה ונחישות - אני מתמלא גאווה, במיוחד לאחר פעילות ממושכת לאורך תקופה ארוכה. עד כה הגיעו להר הבית מתחילת חודש הרמדאן למעלה ממיליון מתפללים מוסלמים, מה שמעיד על חופש הפולחן המשמעותי שמתקיים פה, ושאנחנו פועלים קשה מאוד בכדי לאפשרו. סיימנו את תקופת חגי ניסן בהצלחה, ואנחנו בעיצומו של חג הפסחא עם הפנים קדימה לקראת שבת עמוסה. לצד זאת, הפעילות שלנו נגד מפרי סדר ומסיתים בתקופה האחרונה משמעותית, משפיעה והיא תימשך כל העת".

הר הבית אל אקצא ירושלים נוצרים מוסלמים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד