כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
"זוהו ונבלמו"

מתקפת סייבר על ישראל: אתרי הבנקים נפלו וגרמו לפאניקה

ביום ירושלים האיראני אנו למודי ניסיון של מתקפות סייבר. בשעה האחרונה הופלו כמה אתרים ישראליים חיוניים בהם כמה בנקים ושל דואר ישראל, מה שייצר פאניקה בקרב אזרחים רבים שחששו לכספם | במערך הסייבר הלאומי מרגיעים כי לא נגרם כל נזק פרט להפרעות נקודתיות

מתקפת סייבר על ישראל: אתרי הבנקים נפלו וגרמו לפאניקה
אילוסטרציה צילום: pexels

שורת אתרים ישראלים מותקפים בשעה האחרונה, ברקע "יום ירושלים האיראני". מי שאחראית לתקיפת הסייבר זו 'אנונימוס סודאן' שטענה כי הפילה את אתר הדואר, בנק מזרחי, בנק לאומי ואתרים נוספים.

הקבוצה הפילה את האתר של דואר ישראל, אך הוא חזר לעבוד תוך מספר דקות. האתר של בנק מזרחי טפחות היה מושבת לכחצי שעה, וגם עליו הושגה שליטה בחזרה.

ממערך הסייבר נמסר: "בשעה האחרונה זוהו ונבלמו נסיונות לביצוע מתקפת עומסים על אתרי אינטרנט של בנקים בישראל. הודות להגנות החזקות של הבנקים, פרט להפרעות נקודתיות, האתרים ממשיכים להיות זמינים ובאוויר. הנסיונות מסתכמים באתרים השיווקים ואינם קשורים למערכות הפנימיות של הבנקים".

זהו שיא של ניסיונות מתקפת הסייבר בשבועות האחרונים. עד כה לא בהצלחה גדולה מדי. בעיקר שיבושים טורדניים במתקפות מניעת שרות. כמו כן, הושחתו דפי הבית של כמה אתרים קטנים ופחות מוכרים.

כבר לפני שבוע פרסם מערך הסייבר הלאומי התרעה לציבור מפני צפי להתגברות נסיונות למתקפות סייבר של האקרים אנטי-ישראלים בחודש הרמדאן. המתקפות בתקופה זו מדי שנה מתאפיינות בניסיון ליצור הד ציבורי ולהעביר מסרים אנטי-ישראליים ומלוות גם בפרסומי כזב רבים. בשבוע האחרון החלו מתקפות למניעת שירות והשחתה על מספר אתרים ישראלים שלא היו זמינים לזמן קצר במסגרת פעילות המכונה OPIsrael#.

בהתרעה אז נאמר כי הפעילות צפויה להתגבר לקראת "יום ירושלים האיראני", שיצוין ב-14 באפריל, במסגרת פעילות המכונה #OPJerusalem. מערך הסייבר הלאומי קרא לארגונים להיערך מבעוד מועד ולחזק את הגנתם על פי התרחישים הצפויים ובהתאם להמלצות המערך ונראה כי בינתיים הללו פעלו בהתאם ומיגנו את המערכות מפני תקיפות חיצוניות.

רם לוי, מייסד ומנכ"ל קונפידאס - חברה להגנה ולניהול התקפות סייבר מציין בתגובה להתקפות כי "התקפת סייבר על אתרי הבנקים בישראל היתה צפויה היום - בו מציינים את יום ירושלים האיראני. כבר עשור שביום זה האקרים מנסים להפיל את האתרים של המערכת הבנקאית בישראל, וכל המערכת הבנקאית נערכה מבעוד מועד לתרחישים הללו ונמצאת עם היד על הדופק, למנוע התפתחות של משבר חמור יותר. נציין שההגנה על המערכת הבנקאית משתפרת משנה לשנה, זאת בין היתר לאור דרישות קפדניות של הפיקוח על הבנקים בנושא".

פריצת סייבר מתקפת סייבר מערך ההסברה הלאומי מתקפת האקרים בנקים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד