כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
צעדת השנאה

האיראנים מציינים את "יום אל קודס" הבינלאומי עם איומים נגד ישראל

איראנים רבים מכל שכבות האוכלוסייה יצאו לרחובות טהרן לציון יום ירושלים הבינלאומי השנתי לתמיכה בפלסטינים ובגינוי ישראל. הצעדה מתאפיינת עם איומים ושירים נגד ישראל. מפקד כוח קודס של משמרות המהפכה, איסמאעיל קאא'ני, השתתף גם הוא בצעדה

האיראנים מציינים את "יום אל קודס" הבינלאומי עם איומים נגד ישראל
האיראנים מציינים את יום ירושלים הבינלאומי צילום: סוכנות הידיעות תסנים

צעדות הפרו-פלסטיניות מתקיימות בבירה טהראן ובמעל 1,000 ערים וכפרים נוספים ברחבי המדינה ביום שישי האחרון של חודש הרמדאן, כך דיווחו כלי תקשורת המתפקדות כשופרות של משטר האייתולות. ההפגנה לציון "יום קודס הבינלאומי" בטהראן יצאה לדרך בשעה 10 בבוקר, כאשר אנשים התכנסו באוניברסיטת טהראן ויצאו לעשרה מסלולים שונים. מפקד כוח קודס של משמרות המהפכה, איסמאעיל קאא'ני, השתתף גם הוא היום בפעילויות יום ירושלים האיראני בבירה טהראן.

המפגינים בבירה הניפו את דגלי ההתנגדות והארגונים הפרו-פלסטיניים, כמו חיזבאללה, חמאס, הג'יהאד האיסלאמי, ועוד שלל ארגוני טרור ממדינות שנות. יום קודס הבינלאומי הוא אירוע שנתי במהלכו מביעים מפגינים את הזדהותם עם העם הפלסטיני והתנגדות "לכיבוש השטחים הפלסטיניים על ידי המשטר הציוני בישראל". היום נתפס כמורשתו של מייסד הרפובליקה האסלאמית של איראן, האימאם חומייני, שהכריז רשמית על יום שישי האחרון של חודש הרמדאן כיום קודס הבינלאומי עוד ב-1979.

לרגל יום ירושלים האיראני בערוצים המזוהים עם ציר ההתנגדות פורסם תיעוד לכאורה מתוך חדר החמ"ל המשותף של הארגונים של ציר ההתנגדות, ביניהם נראים אנשים השייכים לג'יהאד האסלאמי ולחיזבאללה. בסוף הסרטון נראה אחד הפעילים מסמן את הקרייה בתל אביב כמטרה ונכתב בעברית "מוכנים".

מפקד משמרות המהפכה האסלאמית של איראן, חוסיין סלאמי התייחס למצב הנוכחי באמריקה בצעדה, הוא אמר: "תראו את אמריקה, היא גורשה מהפוליטיקה של האזור ולא נותר לה מקום להראות את כוחה להשפיע בשליטה פוליטית. אפילו בעלות בריתה של אמריקה אתמול, שהיו ידידים פוליטיים, התרחקו מהם. תראו את מקרון, שמוקף בבעיות בארצו, שפעם היה עם הגורמים האנטי-מהפכניים, היום הוא מתקשה אפילו לאסוף את האשפה בבירתו, והוא הבין שהוא צריך להתרחק מאמריקה".

הוא הוסיף: "אם נסתכל על המשטרים הערביים, נוכל לראות כיצד הם הפנו עורף לאמריקה והתרחקו ממנה, ואפילו פרסמו תמונות לועגות של אמריקה". באחת הצעדות נראה אדם לבוש מסכה בדמותו של ראש הממשלה בנימין נתניהו "מובל למעצר".

כוח קודס האיראני איראן ירושלים אל קודס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד