כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
רכושו יוחרם

מולדובה: ישראלי שברח נידון ל-15 שנות מאסר

הפוליטיקאי היהודי ישראלי, אילן שור נידון למאסר במולדובה לאחר שברח ממנה לפני מספר שנים. בית המשפט גזר על שור 15 שנות מאסר, רכושו יוחרם. ב-2017 נגזרו עליו שבע וחצי שנות מאסר בפרשת הונאת בנק וגניבת מיליארד דולר

מולדובה: ישראלי שברח נידון ל-15 שנות מאסר
אילן שור צילום: פייסבוק

הישראלי אילן שור נידון ל-15 שנות מאסר במולדובה נגדו נפתחו בשנים האחרונות כמה תיקים פליליים, שור ברח מהמדינה לפני מספר שנים, אך בית המשפט גזר שלא בפניו 15 שנות מאסר, רכושו יוחרם.

במולדובה דווח כי בית המשפט לערעורים גזר שלא בפניו 15 שנות מאסר בגין פעילות לא חוקית של ניסיון הפלת הממשלה. נשיאת מולדובה מאיה סנדו הודיעה על כך בפייסבוק.

"שור קיבל 15 שנות מאסר על גניבת כסף ונכסיו יוחרמו. בית המשפט לערעורים קיבל החלטה על כך היום", כתבה סנדו ביום שישי האחרון. לדבריה, החלטת בית המשפט התקבלה בתגובה לדרישת האזרחים להחזיר את הכספים שנמשכו משלושה בנקים ולהעניש את האחראים.

שור הבטיח לערער על פסק הדין. "פסק הדין הזה הוצא תוך התעלמות מוחלטת מחומרי התיק הפלילי, עם חוקי הרפובליקה של מולדובה, סדר הדין הפלילי", אמר הפוליטיקאי באמצעות נציגו. הוא כינה את החלטת בית המשפט "החלטה פוליטית".

בנוסףל-15 השנים, ב-2017 נגזרו עליו שבע וחצי שנות מאסר בפרשת הונאת בנק וגניבת מיליארדים. במהלך תקופה זו, שור הקים מפלגה והפך לחבר פרלמנט, אך מאוחר יותר עזב את מולדובה מחשש שייעצר, ההגנה ערערה על פסק הדין, ב-2019 הוא הוכנס לרשימת המבוקשים הבינלאומית.

למרות התיק הפלילי נגד שור, המפלגה שהקים המשיכה בפעילותה. בבחירות לפרלמנט ב-2021 זכתה המפלגה בשישה מושבים.

יחד עם שור, ולדימיר פלהוטניוק, אחד מאנשי העסקים העשירים ביותר במולדובה, מואשם בפרשת הונאת בנק. הוא מואשם בהלבנת הון, הונאה והתעשרות בלתי חוקית וכן במשיכת מיליארד דולר ממערכת הבנקאות במדינה.

בתוך כך, אילן שור עצמו, התייחס להחלטה, הוא אמר כי מדובר ב"נקמה על ההפגנות" שמפלגתו עורכת במרכז בירת מולדובה נגד הממשלה, שור תומך נלהב של פוטין. "ההחלטה אינה חוקית והתקבלה בלחץ. השופטים שקיבלו אותה יעמדו בקרוב מאחורי סורג ובריח. ההחלטה הזו לא מטרידה אותי בכלל, ממש לא אכפת לי, אני לא הולך לציית להחלטה הזו. ההחלטה תבוטל ביום השני לאחר שינוי המשטר הנוכחי", ציין.

אילן שור הוא מנהיג מפלגת שור, ב-2017 הוא נידון במולדובה לשבע שנים וחצי מאסר על גניבת מיליארד דולר משלושה בנקים מולדובה. כאמור שור הצליח להימלט לישראל. בשנת 2020 דחתה ישראל בקשת הסגרה של אילן שור. עם זאת, לאחר שארצות הברית הטילה סנקציות על שור ב-26 באוקטובר, הרשויות במולדובה מקווים להסגרתו בקרוב.

המפלגה הפרו-רוסית "שור" מנהלת לאחרונה פעילות מחאה אינטנסיבית נגד ממשלת מולדובה, המתמקדת בהתקרבות למערב. באמצע פברואר האשימה הנשיאה מאיה סנדו את רוסיה בניסיון להתערב בענייניה הפנימיים של המדינה: לדבריה, תוכנית השלטונות הרוסיים להביא לכניסת אזרחי רוסיה, מונטנגרו, בלארוס וסרביה למולדובה על מנת לנסות להפיל את הממשלה. רוסיה מכנה את ההאשמות הללו ניסיון של השלטונות במולדובה להסיח את דעת הציבור מהכישלונות שלהם במישור הכלכלי והחברתי.

 



מלחמת אוקראינה רוסיה ולדימיר פוטין מולדובה עונש מאסר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד