כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
בצעדת "אל קודס"

חבר הפרלמנט היהודי באיראן: "הדיקטטורה של נתניהו תקרב את ניצחון העם הפלסטיני"

חבר הפרלמנט היהודי באיראן דר' הומיון שמח, השתתף בצעדת "יום אל קודס" האנטי ישראלית, ואמר כי "השטחים הכבושים ישוחררו". הוא קרא כי נתניהו "מקדם דיקטטורה". ואמר "חילוקי דעות פנימיים יגרמו להיחלשות המשטר הציוני וניצחון העם הפלסטיני יהיה קרוב יותר"

יהודים חוגגים את אל קודס באיספהאן
יהודים חוגגים את אל קודס באיספהאן צילום: באדיבות המצלם

ד"ר הומיון שמח, נציג היהודים בפרלמנט האיראני, השתתף בצעדת 'יום אל קודס' האנטי ישראלית באיראן. הוא התייחס ליום קודס בתקשורת האיראנית ואמר: "בכל שנה ליום קודס יש דברים חשובים, היום הזה חשוב מאוד לא רק לאיראנים, אלא גם לכל העמים שרוצות את סוף הדיכוי בעולם". יהודים באיראן במספר ערים השתתפו בצעדת "יום אל קודס" נגד מדינת ישראל.

יהודים חוגגים את אל קודס בשיראז.

בהתייחסו להפגנות נגד הממשלה בישראל אמר: "בערב יום קודס השנה אנו עדים לקיומן של בעיות גדולות בתוך המשטר הציוני. באופן שנתניהו, ראש הממשלה של משטר ירושלים הכבושה, מנסה להרחיק ככל האפשר את דעת הקהל של האנשים בתוך השטחים הכבושים ואפילו של העולם מהמשבר הפנימי של המשטר הזה, יש צורך שהרפובליקה האסלאמית של איראן לא תאפשר לנתניהו ולמשטר הציוני להשיג את מטרותיהם".

עוד אמר: "העם של איראן צריך לעודד את העם הפלסטיני על ידי השתתפות בצעדת יום קודס". דר' הומיון שמח רוקח במקצועו וחבר ועדת הבריאות והרפואה של המועצה האיסלאמית של איראן הוסיף: "כל תושבי איראן, כמו גם כל האנשים שוחרי החופש בעולם, צריכים לעודד את העם המדוכא של פלסטין על ידי השתתפות בצעדת יום קודס".

ד"ר הומיון שמח נציג היהודים בפרלמנט האיראני.

בהתייחסו להתכנסות הפוליטית של איראן עם נציגי מדינות האיסלאם באזור, הסביר: "השינויים במדיניות החוץ של איראן וההתכנסות של איראן עם מדינות האיסלאם והאזור חשובים מאוד. הדבר יגדיל את חשיבותו של יום קודס השנה ויחזק את עמדות המדינות באזור נגד המשטר הציוני, ישראל צועדת לקראת דיקטטורה תחת נתניהו" וקבע: "למרבה המזל, אנו עדים להיחלשות של נתניהו בתוך השטחים הכבושים". הוא טען כי נתניהו מעוניין "לנהל את המשטר הציוני באמצעות הקמת דיקטטורה, ונושא זה מועיל למתנגדי המשטר הכובש, כי הדיקטטורה הזו וההבדלים הפנימיים גרמו לחוסר יציבות בתוך המשטר הזה ויקרבו את ניצחון העם הפלסטיני".

הוא איחל לשובו של "העם הפלסטיני לאדמותיו" והדגיש: "מדי שנה משתתפת הקהילה היהודית של איראן בתהלוכת יום קודס בערים שונות בארצנו", וטען כי השנה התהלוכה היא "בצורה הרבה יותר נלהבת ומלאה מאשר בשנים קודמות", והכריז על "שאט נפש מהמשטר הציוני".

 

 

 

 

 

 

 

 

יהודים באיראן איראן אל קודס ראש הממשלה נתניהו הומיון שמח

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד