ג' אייר התשפ"ד
11.05.2024
נאום האיומים

נסראללה לועג: "ישראל הפציצה מטעי בננות"

מנהיג חיזבאללה חסן נסראללה נאם ביום שישי ואמר כי ראש הממשלה נתניהו שיקר ולא הותקפו תשתיות של חמאס ושל חיזבאללה: הוא טען כי "הופצצו בננות בדרום לבנון". נסראללה דיבר ארוכות על היחלשות כוחה של ארה"ב בעולם כהתפתחות כבירה שמשפיעה אסטרטגית על ישראל

נסראללה לועג: "ישראל הפציצה מטעי בננות"
נסראללה בנאומו צילום: באדיבות המצלם

מנהיג חיזבאללה חסן נסראללה איים על ישראל ביום שישי ואמר כי דבריו של ראש הממשלה בנימין נתניהו על תקיפת תשתית של חמאס בלבנון לא נכונים. לדבריו הותקפו רק 'מטעי בננות'.

בנאומו לרגל יום אל קודס האיראני המציין את כיבוש ירושלים מבחינת הפלסטינים, הוא אמר: "היום אנחנו חוגגים את יום ירושלים העולמי באמונה ורוגע ומרגישים ביטחון וכוח, ועוצמה אבל היישות הישראלית אתמול הודיעה על כוננות שלה בכל החזיתות, הכינה כיפות ברזל בכל החזיתות ושלחה מסרי איום בלי ערך לכל המדינות באזור".

‏"ציר ההתנגדות", אמר נסראללה, "במצב של רוגע ואמונה, ואילו האויב הציוני בדאגה, פחד ובמצב הגנה על היישות שתימחק אינשאללה"

נסראללה דיבר ארוכות על היחלשות כוחה של ארה"ב בעולם כהתפתחות כבירה שמשפיעה אסטרטגית על ישראל וגורמת לכך שכוח ההרתעה שלה נשחק כיוון שהוא נסמך על ארצות הברית.

נסראללה אמר כי כי מה שאירע בדרום לבנון הוא אירוע גדול בהתחשב במצב מאז 2006. לדבריו, בחיזבאללה סבורים שמדיניות השתיקה היא זו שגורמת לדאגה ולפחד בקרב ישראל: "ראינו את הפירות של זה בשבוע הקודם". נסראללה אמר כי "ישראל שמאיימת על הלבנונים, תוקפת את הפלסטינים ותוקפת בסוריה, צריכה להמשיך להיות מודאגת, זה מה שיקבע את מאזן ההרתעה ואת כללי העימות". לדבריו, "מאזן ההרתעה בין הצדדים הוא שגרם לישראל להגיב באופן מוגבל ועלוב".

נסראללה אמר עוד כי ראש הממשלה נתניהו שיקר ולא הותקפו תשתיות של חמאס ושל חיזבאללה: "הופצצו בננות בדרום לבנון". נסראללה אמר עוד כי כל תקיפה/פעולה ביטחונית בישראל שתפגע באדם כלשהו (לבנוני, פלסטיני, איראני, סורי) תיענה בתגובה בהתאם.

נסראללה הזהיר את ישראל כי היא טועה אם היא חושבת שההבלגה הסורית על התקיפות שלה תימשך זמן רב. נסראללה אמר כי כל מה שקרה לאחרונה – כטב"מים ורקטות לעבר ישראל מסוריה מצביעים על כך. לדבריו, המדיניות הזאת יכולה להשתנות בכל רגע.

רועי קייס ב'כאן חדשות" מציין כי נסראללה מזהיר את ישראל כי היא משחקת במשחק מסוכן כשהיא מנסה לבודד כל זירה בנפרד בהנחה שיש בה כללי עימות שונים: "אנחנו מזהירים כי הצעדים והמעשים הטיפשיים של ישראל בירושלים, בגדה, בעזה, בסוריה ובלבנון עלולים להוביל למלחמה גדולה" אמר נסראללה.

חסן נסראללה חיזבאללה איראן סוריה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד