כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
"כלכלת ישראל יציבה"

נתניהו וסמוטריץ' למודיס: "החשש טבעי למי שאינו מכיר את החוסן הישראלי"

נתניהו וסמוטריץ הגיבו לסוכנות מודיס שהחליטה על הורדת אופק דירוג האשראי של ישראל ואמרו: "כלכלת ישראל יציבה ואיתנה ובעזרת השם תישאר כזאת". גורמי בסביבת נתניהו האשימו: "לסוכנויות הדירוג יש חברים בישראל שמספרים להם סיפורים". לפיד תקף את הממשלה: "במשמרת של נתניהו וסמוטריץ' הכל מתפרק"

נתניהו וסמוטריץ במליאה
נתניהו וסמוטריץ במליאה צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר האוצר בצלאל סמוטריץ׳ הגיבו בהודעה משותפת להחלטת סוכנות דירוג האשראי מודי'ס להוריד את אופק דירוג האשראי של ישראל ואמרו: "כלכלת ישראל יציבה ואיתנה ובעזרת השם תישאר כזאת".

השניים הוסיפו: "האנליסטים של סוכנות הדירוג מודיס מזהים נכון את חוזקתה של הכלכלה הישראלית בכל המדדים ואת המנהיגות הכלכלית הנכונה והאחראית שאנו מובילים בניהול נבון של ההוצאה הציבורית ובקידום רפורמות מעודדות צמיחה.

הרכב ההוצאה הציבורית והפחתת החוב הלאומי תומכים וימשיכו לתמוך בצמיחת המשק ובהגדלת הצמיחה והפריון, וכך גם הפחתת הרגולציה, השקעה בשילוב אוכלוסיות בשוק התעסוקה ויצירת סביבת שוק חופשי תחרותי ויעיל יותר".

עוד נאמר בהודעת נתניהו וסמוטריץ': "אנו מעבירים תקציב אחראי ומוטה צמיחה ותשתיות ושומרים על מסגרות התקציב בכדי להיאבק באינפלציה וביוקר המחיה, ומקדמים חוק הסדרים דרמטי שיאפשר האצת מיזמי תשתית לאומית, הסרת חסמים בתחום הדיור והיבוא, הפחת רגולציה ובירוקרטיה, קידום תחרות בשוק ההון ובענף הבנקאות ומאבק בהון השחור כמחולל מרכזי של הפשיעה המאורגנת לשם החזרת המשילות והביטחון האישי".

לדבריהם, "החשש שמעלים האנליסטים של מודיס מהמחלוקת הציבורית והשפעתה על היציבות הפוליטית והכלכלית של ישראל הוא טבעי למי שאינו מכיר את חוסנה של החברה הישראלית.

כמי שמאמינים בעוצמתה של החברה הישראלית, באחדותה וביכולתה לצלוח מחלוקות ומשברים, כפי שעשינו פעמים רבות בעבר, אנו משוכנעים שכך יהיה בעזרת השם גם הפעם".

לסיום נאמר: "מדינת ישראל היא דמוקרטיה חזקה ומתוך כך אזרחי ישראל מקיימים שיח ער על נושאים המהווים סלע מחלוקת בתוך החברה הישראלית ואלו סממנים לחוזקתה של הדמוקרטיה הישראלית.

מטבען, מחלוקות פוליטיות עזות מובילות למחאה ויכולות לייצר חוסר ודאות זמני, אלו סיכונים שנלקחים בחשבון ומגודרים בתוך ההערכות הכלכליות של מדינת ישראל.

לא תהיה שום פגיעה בדמוקרטיה הישראלית ובכלכלה הישראלית. ואנו נמשיך להוביל מדיניות כלכלית, ביטחונית וחברתית אחראית ולעשות הכל למען כלכלה ישראלית יציבה, צומחת ומשגשגת", נאמר.

קודם להודעה, גורמים בסביבת ראש הממשלה בנימין נתניהו הטילו ספק במקצועיות של הסוכנות ואמרו: "לסוכנויות הדירוג יש חברים בישראל שמספרים להם סיפורים. להגיד שהם בקיאים עד הסוף? ממש לא. בשיחות איתם גילינו שהם לא מכירים את הפרטים". כך דווח בחדשות 12.

הגורמים הוסיפו: "הם לא הכירו את זה שנתניהו אמר שפסקת ההתגברות לא תהיה כפי שיריב שלוין הציג אותה. ופסקת ההתגברות הכי הטריה אותם".

עוד אמרו הגורמים: "עצם זה שמעדכנים את התחזית ולא את הדירוג עצמו, בטח אחרי קמפיין אגרסיבי של המחאה, מראה שגם הם מבינים שכלכלת ישראל חזקה. השארת דירוג האשראי הגבוה על כנו מוכיחה את זה".

ראש האופוזיציה יאיר לפיד תקף את הממשלה וכתב: "הודעת סוכנות דירוג האשראי מודי׳ס היא הוכחה שהמהפיכה המשטרית מסכנת את הפרנסה של כל אזרח ישראלי. השקרים והנסיונות להאשים אחרים לא יעזרו במקרה הזה. העובדות ברורות: הממשלה בראשותי העבירה להם כלכלה חזקה ומשגשגת ובמשמרת של נתניהו וסמוטריץ' הכל מתפרק".

יו"ר מפלגת ישראל ביתנו, שר האוצר לשעבר, אביגדור ליברמן כתב: "נתניהו מחריב את הכלכלה הישראלית. הורדת תחזית דירוג האשראי של ישראל על ידי חברת הדירוג 'מודי'ס', היא רעידת אדמה כלכלית שתשפיע באופן מיידי ותפגע בכיס של כל האזרחים בארץ".

ח"כ חנוך מילביציקי (הליכוד) האשים את מפגיני הרפורמה וכתב: "מי שפורץ וצר על תחנת משטרה אינם אנשי לה-פמילייה. אלו שמבעירים מידי שבוע מדורות באיילון ומכים שוטרים ועוברי אורח אינם פעילי כהנא חי. הפוליטיקאים שפועלים בחו״ל נגד מדינת ישראל אינם אנשי ימין. המסיתים למרד ומעודדי הסרבנות לא נמנים עם פורום קהלת. האנשים שקוראים להוצאת כספים מישראל ומאדירים כל חברה שפועלת כך לא התפקדו לליכוד. למישהו לא ברור מי הם מלאכי החבלה שאחראים על הורדת תחזית האשראי של מודיס?".

 

בנימין נתניהו בצלאל סמוטריץ מודיס דירוג אשראי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד