ד' אייר התשפ"ד
12.05.2024
ציר הרשע

איראן תיאמה עם חמאס וחיזבאללה תקיפות נגד ישראל

איראן מגייסת בעלות ברית כדי לבצע התקפות נגד ישראל. מפקד כוח קודס נפגש עם מנהיגי חמאס וחיזבאללה בשבועות האחרונים כדי לתאם תקיפות נגד ישראל. מפקד כוח קודס היה בלבנון בשבוע שעבר, שם נפגש עם מנהיגי חמאס, חיזבאללה והג'יהאד האסלאמי הפלסטיני בשגרירות איראן בביירות

איראן תיאמה עם חמאס וחיזבאללה תקיפות נגד ישראל
ע'בד ראחים ח'אטיב, פלאש 90

מלחמת הצללים הארוכה בין איראן וישראל עוברת לשלב חדש בלתי צפוי לאחר שאחד המפקדים הצבאיים החזקים ביותר של הרפובליקה האסלאמית של איראן החל לגייס בעלות ברית ברחבי המזרח התיכון כדי לפתוח בגל חדש של התקפות על מטרות ישראליות, כך מדווח ה'וול סטריט ג'ורנל'.

מספר מקורות אמרו לעיתון כי איסמעיל קאאני שעומד בראש כוח קודס של משמרות המהפכה האיסלאמית, קיים בשבועות האחרונים שורה של פגישות חשאיות עם מנהיגי טרור ברחבי האזור, כולל בסוריה ובעיראק.

מפקד כוח קודס היה בלבנון בשבוע שעבר, שם נפגש עם מנהיגי חמאס, חיזבאללה והג'יהאד האסלאמי הפלסטיני בשגרירות איראן בביירות, כך מסרו המקורות. בערך באותו זמן, חמושים בדרום לבנון ירו מטח רקטות לעבר ישראל, המתקפה הגדולה ביותר מאז מלחמת לבנון השניה ב-2006 בין חיזבאללה לישראל.

הפרטים על מתקפת הרקטות סוכמו בפגישותיו של המפקד האיראני בביירות, כולל עם מנהיג חמאס איסמעיל הנייה וסגנו סאלח אל-ערורי וראש חיזבאללה חסן נסראללה. על פי הדיווח ב-3 באפריל, יועצי משמרות המהפכה נחתו בביירות כדי לתכנן תקיפה נגד ישראל, הגנרל האיראני אמר שחשוב לתקוף מטרות ישראליות בתוך מספר ימים בתגובה לתקיפות ישראליות שהביאו למותם של יועצים איראנים בסוריה.

העיתון מציין כי לישראל יש סיבה לדאגה. המאמץ של הגנרל האיראני לאחד את בעלות בריתה של טהראן הוא הסלמה חדה במלחמה הלא מוכרזת בין איראן לישראל, לאחר שישראל ביצעה מאות תקיפות נגד איראן ושלוחותיה ברחבי המזרח התיכון.

 

 

איראן לבנון סוריה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד