כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
השבוע ה-15 למחאות

100 אלף מפגינים בקפלן; איילון נחסם לתנועה

השבוע ה-15 למחאה נגד הרפורמה המשפטית: כבכול מוצ"ש יצאו מאות אלפים לרחובות, כאשר בקפלן נמצאים כ-100 אלף מוחים. 200 מפגינים שהגיעו לרחוב יצחק שדה ניסו לרדת לכביש איילון דרום - ונבלמו בידי המשטרה. עם זאת, התנועה במקום הופסקה לשני הכיוונים

הפגנת השמאל הערב בתל אביב
הפגנת השמאל הערב בתל אביב צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90

על אף התחדשות דיוני ההידברות על הרפורמה המשפטית: כמדי מוצ"ש מתקיימות הערב הפגנות בכמה מוקדים בארץ, כאשר בקפלן נמצאים כ-100 אלף מוחים - כך לפני המארגנים.

כ-200 מוחים בתל אביב שהגיעו לרחוב יצחק שדה ניסו לרדת לכביש 20 דרומה ונבלמו ע"י כוח משטרה. יחד עם זאת, התנועה על כביש 20 הופסקה באופן יזום לשני הכיוונים ממחלף רוקח עד קיבוץ גלויות.

הרמטכ"ל לשעבר דן חלוץ, נאם בהפגנה בתל אביב ותקף את ראש הממשלה נתניהו: "השבוע התגלה שראש הממשלה היה סרבן שירות במלחמת לבנון הראשונה 1982. ואת מי הוא כינה סרבנים? את לוחמי וקציני צה״ל במילואים, שהיו הראשונים להתייצב ולבצע את המשימות שהוטלו עליהם תוך סיכון חייהם בסוריה, לבנון ועזה. האיש הזה מביש את התואר ראש ממשלה".

בנוסף לכך, ראש האופוזיציה יאיר לפיד אמר בעצרת המחאה בנתניה: "אנחנו לא לבד פה היום. לא רחוק מפה יש הפגנה שאותה מוביל השר איתמר בן גביר. זה חידוש היסטורי. תראו לי מקרה אחד בהיסטוריה שבו הממשלה מפגינה נגד אזרחיה?".

הרפורמה המשפטית הפגנות תל אביב איילון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד