כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
אנטישמיות מחליאה

שליחת האו"ם ערערה על הזכות של ישראל להגן על חיי אזרחיה

השר עמיחי שיקלי ‏שלח מכתב חריף למזכ"ל האו"ם בדרישה לפטר את שליחת האו"ם ‎לשטחים שטענה ברקע הפיגוע המחריד בבקעה, כי למדינת ישראל לא עומדת הזכות להגן על חיי אזרחיה בשטחי יו"ש. "כבר בשנת 75 הזהיר חיים הרצוג כי האו"ם הולך ונעשה למרכז האנטישמיות העולמי, הוא צדק אבל אין לנו כוונה לשתוק" כתב השר

השר עמיחי שיקלי
השר עמיחי שיקלי צילום: אילן לורנצי

שר התפוצות והמאבק באנטישמיות עמיחי שיקלי שלח מכתב חריף למזכ"ל האו"ם ולנציב העליון של האו"ם לזכויות אדם, בדרישה לפטר את הגברת פרנצ׳סקה אלבנזה, דווחית האו"ם לענייני השטחים הפלסטיניים הכבושים". 

במכתב נאמר: "אלבנזה ערערה על הזכות של מדינת ישראל להגן על חיי אזרחיה מפני "אנשים אותה היא כובשת ומדכאת", ובכך שללה במפורש את הזכות לחיים ולביטחון אישי של אזרחים יהודים רבים במדינת ישראל".

עוד כתב השר: "יתכן שדבריה הושפעו בכוונה מהתקפות הטרור הנוראיות האחרונות נגד אזרחיות ואזרחים ישראלים: רק בשבוע שעבר נרצחו באכזריות בעמק הירדן אם בריטית-ישראלית, לוסי די, ושתי בנותיה המתבגרות, מאיה ורינה די על ידי מחבל פלסטיני שפגע בכוונה ברכבן ולאחר מכן ירה בהן מטווח אפס. נראה כי ההצהרה של גברת אלבנזה מעידה כי לוסי די ובנותיה, שלוש יהודיות חפות מפשע שנסעו בחג, לא היו ראויות לזכות להיות מוגנות על ידי מדינת ישראל".

השר המשיך: "למרבה הצער, זהו אינו מקרה בודד של ההטיה הבלתי פוסקת, השיטתית והבלתי הגיונית של גברת אלבנזה נגד ישראל. דוגמה מטרידה במיוחד היא נאומה בוועידה בחסות חמאס בעזה בנובמבר 2022, במהלכו היא קראה לקהל שלה "להתנגד". יתרה מכך, בשנים האחרונות האשימה גברת אלבנזה גם את "הלובי היהודי" בשליטה בארצות הברית ובאירופה, תמכה בקמפיין ה-BDS נגד ישראל, השוותה ישראלים לנאצים וסירבה לגנות את הטרור הפלסטיני. האו"ם לא מצליח לעמוד במחויבות שלו להגן על זכויות אדם בסיסיות לכולם ולתת יחס שווה לכל המדינות החברות בו, בכך שהוא מאפשר לגברת אלבנזה להמשיך ולפלוט שנאה, אנטישמיות ולהסית לאלימות. העמדה האנטי-ישראלית החד-צדדית שלה אינה מקובלת ונוגדת בבירור את עקרונות האו"ם".

בסיום כתב: "אני מפציר בכם לנקוט בפעולה מיידית ולסיים את תפקידה של גברת אלבנזה לצמיתות. חיוני שהאו"ם ישמור על העקרונות שלו ויעביר מסר נחרץ - שלאנטישמיות ולתמיכה באלימות ובטרור אין מקום בארגון".

או"ם האחיות די לוסי די עמיחי שיקלי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד