כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
היערכות להילולא

הישורת האחרונה: השר פרוש בסיור בשטחי העובדות במירון

שר ירושלים ומסורת ישראל ופרויקטור ההילולא קיימו סיור מעמיק במירון לקראת הצגת מתווה ההילולא לציבור • בישיבת עבודה במשטרה עם מפקד המחוז וראש אגף התנועה הוצגה תמונת המצב בהיערכות לאבטחת העולים

הישורת האחרונה: השר פרוש בסיור בשטחי העובדות במירון
השר פרוש בסיור במירון צילום: מיכאל דימנשטיין, לע"מ

שר ירושלים ומסורת ישראל, מאיר פרוש, ופרויקטור ההילולא, יוסי דייטש, קיימו ביום חמישי סיור מעמיק ומקיף במירון, לקראת הצגת מתווה הילולת הרשב"י תשפ"ג לציבור.

בשעות הבוקר ביקרו במטה הפיקוד של מחוז צפון במשטרה, שם שמעו את ההערכה מקציני ושוטרי המחוז לעבדותם של פרויקטור והצוותות שהקים, שצפויים לקחת חלק ב'מבצע מירון'. בפגישה עם מפקד המחוז, ניצב שועאע (שוקי) תחאוכה, בירכו על שיתוף הפעולה המבורך שבעז"ה יוביל להצלחת המתווה.

בפגישת עבודה מורחבת, שהתקיימה בראשות ניצב תחאוכה, וראש אגף התנועה במשטרת ישראל, ניצב יהודה בן עטר, הוצגה תמונת המצב של ההיערכות המשטרתית והמפקדים האמונים על ההיבטים השונים של מבצע ההילולא הציגו את הנעשה בגזרתם.

בהמשך הגיעו השר והפרויקטור לסיור במירון, שנפתח בחניונים השונים שישמשו את אלפי כלי התחבורה שיביאו את ההמונים להילולא, וסקרו את עבודות ההכשרה, תוך הקפדה על נוחות מרבית לכל הנוסעים.

בביקור במתחם ההילולא המורחב, שהולך ומוכשר בימים אלו, הוצגה לשר מפת המיקומים של האירועים הנוספים שיתקיימו במקום כנהוג במסורת של מירון מידי שנה, שיכיל במהלך יום ההילולא עשרות אלפי איש, בשורת שטחי התכנסות ברחבי המתחם.

השר עמד על כך מול המפיקים כי יש לוודא כי המתחם יהיה ברמה גבוהה של בטיחות ונוחות, למען הרבבות העולים למירון, שייהנו השנה משירות מכובד וראוי, לכבודו של התנא רבי שמעון בר יוחאי.

בסיור בדרך הכהנים ובדרך בורמה, סקרו פרוש ודייטש את עבודות התשתית הנרחבות והחסרות תקדים הנעשות במקום. השר וידא מול מנהלי העבודות את העמידה בלוחות הזמנים לקראת ההילולא.

במעלה ההר בחן השר את יישום המתווה המיוחד המגובש למתחם הציון, שיאפשר את הגעת ההמונים להר והתפרסותם על שטחים רבים המוכשרים בימים אלו, סמוך לציון הרשב"י.

בתום הסיור, קיים השר רצף של פגישות עבודה במירון עד לשעות הערב המאוחרות, כולל מפגש עם כמאה נציגי קהילות להם הוצג המתווה לעולים למירון במסגרת הקהילתית, וישיבות נוספות לקראת המעבר לשלב הסופי ביישום מתווה ההילולא.

הילולת הרשב''י

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד