י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
הראשונה בארה"ב

המשתמשים בהלם: המדינה החליטה לאסור את טיקטוק

בית המחוקקים של מדינת מונטנה אסר ביום שישי האחרון על פעילות של אפליקציית הווידאו הפופולרית טיקטוק בשטח המדינה | עוד אסרו המחוקקים על הורדה של האפליקציה, ומי שיעמיד אותה לרשות הציבור צפוי לקנס  

המשתמשים בהלם: המדינה החליטה לאסור את טיקטוק
טיקטוק צילום: pixabay

מדינת מונטנה העבירה בסוף השבוע חוק נגד אפליקציית הווידאו 'טיקטוק' וכך הפכה למדינה הראשונה בארה"ב שהעבירה חוק נגד האפליקצייה הפופולרית.

למעשה הצביע בית המחוקקים של מונטנה על הצעת חוק שאוסרת על טיקטוק להציע הורדה של האפליקציה שלה במדינה, וזאת ברוב של 54 תומכים מול 43 מתנגדים. הצעת החוק צפויה לעבור כעת למושל המדינה, גרג ג'יאנפורטה, לקבלת אישורו. 

למעשה, טיקטוק נמצאת מזה תקופה תחת זכוכית מגדלת של הממשל הפדרלי וסוכנויות הביון האמריקאיות בשל החשש כי המידע המקושר לסרטונים שמועלים לפלטפורמה מועבר לממשלה הסינית לצורכי ריגול. 

"גניבת המידע ממשתשמים על ידי טיקטוק, ויכולתה לחלוק את המידע הזה עם המפלגה הקומוניסטית הסינית, מפרות בצורה קשה את זכות תושבי מונטנה לפרטיות", לשון הצעת החוק. מונטנה היא אחת המדינות היותר דלילות באוכלוסיה בארה״ב, עם מעט יותר ממיליון תושבים נכון ל-2020. תושבי מונטנה אינם מסתכנים בקנס אם יצליחו לעקוף את האיסור, אך על טיקטוק יוטל קנס של 10,000 דולר אם יצליחו בכך. 

ב-TikTok מסרו בתגובה: "נמשיך להיאבק למען משתמשי ויוצרי טיקטוק במונטנה, שפרנסתם וזכותם על פי התיקון הראשון לחוקה מאוימים כעת".

 

 

TikTok אפליקציה חוק דיגיטל סמארטפון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד