ג' אייר התשפ"ד
11.05.2024
האשמות מופרכות

העיתונאי היהודי הכלוא ברוסיה במכתב ראשון "לא מאבד תקווה"

כתב העיתון האמריקאי הכלוא ברוסיה באשמה מופרכת של ריגול כתב במכתב שהוא 'לא מאבד תקווה'. המכתב בכתב יד ברוסית הוא התקשורת הישירה הראשונה שקיים העיתונאי היהודי אוון גרשקוביץ' עם משפחתו

העיתונאי היהודי הכלוא ברוסיה במכתב ראשון "לא מאבד תקווה"
העיתונאי אוון גרשקוביץ' צילום: אינסטגרם

כתב העיתון 'וול סטריט ג'ורנל' אוון גרשקוביץ', שלח מכתב ראשון למשפחתו מאז שנעצר ברוסיה באשמת ריגול מופרכת, הוא אמר שהוא נשאר אופטימי, ומצפה לראות אותם והתבדח על אוכל בכלא.

"אני רוצה לומר שאני לא מאבד תקווה", כתב במכתב קצר בן שני עמודים שקיבלה משפחתו בפילדלפיה ביום שישי האחרון. "אני קורא. אני מתעמל. ואני מנסה לכתוב. אולי, סוף סוף, אני הולך לכתוב משהו טוב". המכתב בכתב יד, מיום 5 באפריל, הוא הקשר הישיר הראשון של גרשקוביץ' עם משפחתו מאז מעצרו לפני יותר משבועיים ברוסיה.

המכתב נכתב ברוסית, השפה שבה הוא מדבר בבית עם הוריו, שניהם מהגרים סובייטים. אמו, אלה מילמן, אמרה שאוון כתב במכתב קצת הומור במאמץ לשמור על מצב רוח משפחתו. גב' מילמן, בת 66, אמרה שהיא חשה "שמחה גדולה" עם קבלת המכתב, כי סוף סוף היא שומעת ממקור ראשון מה שלומו. "אלה המילים של הבן שלי, לא מישהו אחר אומר לי," היא אמרה. "ורוחו זורחת". 

"אמא, למרבה הצער, לטוב ולרע, הכנת אותי היטב לאוכל בכלא", כתב. "בבוקר, לארוחת הבוקר, הם נותנים לנו חיטה מוקרמת חמה, דגני שיבולת שועל או דייסה חיטה. אני זוכר את הילדות שלי". גרשקוביץ', בן 31, נעצר על ידי שירותי הביטחון הרוסיים ב-29 במרץ בעת ביקור בעיר יקטרינבורג. הוא מואשם בריגול לטובת מדינה זרה.

מערכת העיתון וממשלת ארה"ב מכחישים בתוקף את האשמות המופרכות. מחלקת המדינה קבעה כי גרשקוביץ' "נעצר שלא כדין" כדי להפעיל לחץ על רוסיה.

עד כה הותר לגרשקוביץ' ביקורים של עורכי דינו הרוסים. הוא עדיין לא הורשה לראות חברים או פקידים משגרירות ארה"ב במוסקבה, למרות דרישות חוזרות ונשנות.

 

ארה''ב רוסיה אוון גרשקוביץ וול סטריט ג'ורנל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד