כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
לא רצתה לסכן את היורש

הסיכון של הנסיך הארי למות במלחמה היה "מקובל" על המלכה

הגנרל לשעבר מייק ג'קסון סיפר כיצד המלכה רצתה ששני נכדיה ישרתו בכוחות המזוינים, אך הסכימה לבסוף שיש לאפשר רק להארי להילחם כי מותו יהיה 'מקובל'. המלכה חששה לחייו של יורש העצר וויליאם כי הוא אמור להיות המלך בעתיד

הסיכון של הנסיך הארי למות במלחמה היה "מקובל" על המלכה
ארמון בקינגהאם צילום: Unsplash

המלכה אליזבת ראתה את הסיכון להיהרג בקרב כ"מקובל" עבור הנסיך הארי אך "גדול מדי" עבור אחיו הגדול ויליאם. דעתה של המלכה המנוחה לגבי ערך חייו של "היורש ליורש" נחשפה בתובנה חדשה ונפיצה מאד על המשפחה המפורסמת ביותר בעולם. טענה שלמעשה מאששת את טענותיו של וויליאם שטען כי הוא למעשה היה "חללי חילוף" לאחיו.

הסדרה החדשה של ערוץ ITV, "הכתר האמיתי", חושפת את היחס השונה של המשפחה לוויליאם והארי, שלמעשה תקע טריז עצום בין האחים. הגנרל לשעבר מייק ג'קסון, ראש המטה הכללי מ-2003 עד 2006, אמר שהמלכה דיברה איתו על הצורך של שני הנסיכים לשרת בצבא אבל רק את הארי צריך לשלוח למלחמה.

הוא אמר: "היא אמרה לי שהנכדים חייבים למלא את חובתם, אבל הוחלט שעבור וויליאם כיורש של אביו היורש ויהיה בעתיד מלך אנגליה, הסיכון גדול מדי. אבל עבור אחיו הצעיר הסיכון היה מקובל".

הגנרל בדימוס, בן 79, הסביר שקיים פגישה עם המלכה "פעם או פעמיים בשנה" אבל זה היה כלל לא כתוב, שמה שנאמר נשאר ביניהם. עם זאת, לפני שגילה את הגילוי שלו לגבי השקפתה על הארי בהשוואה לאחיו הבכור וויליאם, הוא אמר: "אני אשבור את הכלל על ידי חשיפת מה קרה כשהיא הייתה מאוד ברורה לגבי האחים".

ואכן הנסיך הארי, בן 38, שירת בצבא במשך עשור ויצא לשני סבבים באפגניסטן, והגיע לדרגת קפטן. אחיו, וויליאם בן 40, סיים שבע שנות אימונים צבאיים ועלה לדרגת סגן בחיל פרשי הבית. הנסיך וויליאם שירת שבע שנים בכוחות המזוינים, והפך לטייס מסוקים מיומן, אבל הוא לא נשלח למלחמה. במובנים רבים צ'ארלס וויליאם קינאו בעובדה שנמנע מהם לקחת חלק בפעולות רציניות והיו רוצים להיות בנעלי אחיהם.

פיל דמפייר, עיתונאי המסקר את בית המלוכה הגיב על הדיווח ומסר הודעה שפורסמה בעיתון אקספרס. "זה לא מפתיע שהמלכה המנוחה חשבה שסיכון הנסיך הארי במלחמה הוא "מקובל". היא אהבה את הנכד שלה מאוד וכמובן רצתה שהוא יחזור מהשירות באפגניסטן ללא פגע. אבל היא גם הבינה שכדי שחברי הכוחות המזוינים יסכנו את חייהם עבור המלכה והמדינה, גם בני המלוכה צריכים להוות דוגמה".

עוד ציין: "הנסיך פיליפ (בעלה של המלכה) היה בצי המלכותי במהלך מלחמת העולם השנייה. ותמיד היה צפוי שבניו ילכו אחר המסורת המלכותית וישרתו גם כן. עם זאת, הגבול היה בשליחת יורשים לכס המלכות לאזורי סכנה. אז בעוד הנסיך אנדרו הורשה להטיס מסוקים במהלך מלחמת פוקלנד ב-1982, אחיו הבכור הנסיך צ'ארלס (עכשיו המלך) לא לקח חלק בשום פעולה רצינית".

הנסיך וויליאם הנסיך הארי המלכה אליזבת בריטניה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד