כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
מלחמה אכזרית

הרוגים ופצועים במתקפת טילים רוסית על מזרח אוקראינה

כוחות ההצלה האוקראינים שלפו אתמול גופות מההריסות לאחר מתקפת טילים רוסית על שכונת מגורים בעיר סלוביאנסק שבמזרח אוקראינה. לפחות 11 בני אדם נהרגו. "עוד תקיפה של טרוריסטים", אמר זלנסקי והוסיף, "זו מדינה רעה", אמר בהתייחסות לרוסיה, "והיא תפסיד. לנצח זו חובתנו לאנושות"

הרוגים ופצועים במתקפת טילים רוסית על מזרח אוקראינה
ההריסות באוקראינה צילום: כוחות החילות האוקראינים

לפחות 11 בני אדם, בהם ילד בן שנתיים, נהרגו ו-22 נפצעו לאחר שטילים רוסיים פגעו בבניינים בעיר סלוביאנסק שבמזרח אוקראינה ביום שישי האחרון, כך לפי הרשויות באוקראינה. שירות החירום הממלכתי של אוקראינה באזור דונייצק מסר בהצהרה כי לפחות ארבעה אנשים נוספים נלכדו מתחת לטונות ההריסות נכון ליום שבת, במה שגורמים רשמיים אומרים כי היא המתקפה הקשה ביותר על סלוביאנסק השנה במקום ישנם פצועים רבים.

ראש הממשל הצבאי האזורי, פבלו קירילנקו, אמר לתקשורת המקומית כי 21 נוספים נפצעו. הוא הוסיף כי 34 בנייני דירות נפגעו במטח הטילים, יחד עם בניין מנהלה וחנויות. "עוד תקיפה של טרוריסטים", אמר זלנסקי לאחר התקיפה, והוסיף, "זו מדינה רעה". בהתייחסות לרוסיה אמר, "היא תפסיד. לנצח זו חובתנו לאנושות".

"מבצע הצלה עדיין נמשך בסלוביאנסק", אמר נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי בנאומו במוצאי שבת. "דווח כי מתחת להריסות הבניינים יש עדיין גופות של מתים". צבא אוקראינה אמר ביום שבת כי הכוחות הרוסיים מגבירים את האש על הקווים הקדמיים סביב העיר בחמוט, חיילים רוסים ואוקראינים ניהלו בעיר המזרחית המרוסקת קרבות עזים במהלך הלילה.

דובר הפיקוד הצבאי המזרחי של אוקראינה, אמר ביום שבת כי "קרבות בעוצמה שלא נראו באירופה במשך עשרות שנים מתרחשים בעיר וכי רוסיה שיגרה 158 טילים ביממה האחרונה בלבד".

עדכונים נוספים מהמלחמה באוקראינה.

הנשיא זלנסקי שוחח עם נשיא צרפת עמנואל מקרון ביום שבת על נסיעתו האחרונה של מקרון לסין שם פגש את נשיא שי ג'ינפינג, זלנסקי אמר כי: "השיחה נמשכה כמעט שעה וחצי", זלנסקי פירט על כך במהלך הנאום הלילי שלו בשבת. "דיברנו גם על מגעים בינלאומיים - גם שלנו וגם של צרפת. עמנואל הודיע ​​לי על הפרטים והתוצאות של ביקורו בסין. ואני אסיר תודה על התמיכה הברורה באותם עקרונות שמאחדים את כל הקואליציה במלחמה שלנו".

פולין תאסור על יבוא דגנים ומוצרי מזון אחרים מאוקראינה כדי להגן על המגזר החקלאי שלה, ירוסלב קצ'ינסקי, מנהיג מפלגת החוק והצדק השולטת, אמר במהלך מסיבת עיתונאים ביום שבת כי פולין ממשיכה להיות בעלת ברית של אוקראינה וכי ההחלטה הייתה כלכלית בלבד.

נשיא ברזיל לואיז לולה דה סילבה לחץ על ארה"ב "להפסיק לעודד" את המלחמה באוקראינה. "ארה"ב צריכה להפסיק לעודד מלחמה ולהתחיל לדבר על שלום", אמרה לולה לכתבים בביקרו בסין.

סין לא מתכוונת למכור נשק לצדדים המעורבים בסכסוך באוקראינה, אמר שר החוץ צ'ין גאנג במסיבת עיתונאים ביום שישי האחרון עם עמיתו הגרמני. אך הדלפה אמריקאית הראתה כי סין דווקא הסכימה לשלוח נשק למוסקבה, פקידים אמריקאים הזהירו את סין מלספק לרוסיה נשק, אמרו כי לא ראו ראיות שסין ביצעה העברה של נשק לרוסיה.

 

מלחמת אוקראינה רוסיה הרוגים ופצועים ולדימיר זלנסקי פולין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד