כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
שירת אמונה

ה'ניו יורק טיימס' מפרגן: "הכוכב הדתי שמנצח את ישראל החילונית"

העיתון האמריקאי ה'ניו יורק טיימס' בכתבה מפרגנת על שיריו של הזמר ישי ריבו. אך לא שכח לציין כי הזמר "גדל בהתנחלות בגדה המערבית" וכי שיריו מושמעים בעיקר ברדיו הישראלי מציין העיתון, "הוא חלק מגל של זמרים מרקע דתי שגם צובר קהל רחב יותר"

ה'ניו יורק טיימס' מפרגן: "הכוכב הדתי שמנצח את ישראל החילונית"
ישי ריבו צילום: רועי ברקוביץ

ה'ניו יורק טיימס' בכתבה מפרגנת לזמר ישי ריבו, העיתון מציין כי הזמר ושיריו "דתיים ביותר", אך חילונים רבים מגיעים להופעות שלו, "מיזוג יוצא דופן של שני חלקים של בחברה ישראלית מפולגת שרק לעתים רחוקות מתערבבת". הכותרת של העיתון "כוכב דתי עם שירת 'אלוהים ואמונה' מנצחת את ישראל החילונית".

ישי ריבו, בן 34, נמנה עם היבול של כוכבי פופ ישראלים צעירים מרקע דתי, העיתון לא שוכח לעקוץ: "חלקם מההתנחלויות היהודיות בשטחים הכבושים", ש"המוזיקה שלהם מושכת מאזינים מגוונים, ובולטת בנוף הקול של החיים הישראלים העכשוויים".

זה הפתיע את ריבו עצמו. "לא תיארתי לעצמי שאשיר בפני קהל כזה", אמר מאחורי הקלעים לאחר ההופעה בתחילת השנה בקיבוץ גן שמואל החילוני "סוג כזה של קהל פשוט לא היה קיים".

בנוסף לריבו, ציין ה'ניו יורק טיימס' זמרים נוספים מרקע דתי, כמו נתן גושן, חנן בן ארי, עקיבא תורג'מן ונרקיס ראובן-נגר, "הם צברו בשנים האחרונות גם קהל רחב יותר. והפופולריות שלהם משקפת חברה ישראלית משתנה" נכתב בעיתון.

בתוך פחות משני עשורים זמרים דתיים עברו מהשוליים התרבותיים להערכה רבה, "לא רק בקרב עמם, אלא בכל ישראל", אמר יואב קוטנר, מבקר מוזיקה ישראלי מוביל ומגיש תוכניות ברדיו. "אם אתה לא מקשיב למילים", הוסיף קוטנר, "הן נשמעות כמו פופ ישראלי" הוא צוטט בעיתון.

העיתון מציין כי בשנת 2021, השיר "סיבת הסיבות" היה "השיר המושמע ביותר בתחנות הרדיו בישראל, דתיים וחילוניים כאחד".

"זה חלק מהחובה שלי," אמר ריבו בראיון שנערך לאחרונה. "להיות גשר בין שני העולמות האלה". 

העיתון מציין את הגשר בין שני העולמות. "יהודים דתיים מתחו עליו ביקורת על כך שהוא ניגן באולמות קונצרטים חילוניים. יהודים חילונים התנגדו להופעותיו במקומות דתיים שבהם ישבו גברים ונשים בנפרד. וכאשר ניגן לשני הקהלים באולמות החילוניים, הצוות לא יכול היה לספק אוכל כשר למעריציו הדתיים. אפילו הוריו שומרי מצוות לא יכלו להשתתף בחלק מהאולמות".

אבל הגישה הדו-צדדית עבדה בסופו של דבר. ארבעה מתוך חמשת אלבומיו נמכרו ביותר מ-15,000 עותקים "בשוק הישראלי הקטן". אגדות פופ חילוניות, בהן שלמה ארצי, החלו להופיע איתו בדואטים, והוא החל לבנות קהל בקרב יהודי התפוצות. מאוחר יותר השנה, הוא אמור להופיע בניו יורק.

 

 

ישי ריבו ניו יורק טיימס חרדים חילונים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד