ד' אייר התשפ"ד
12.05.2024
מכה לפוטין

ראש וגנר קורא לסיים את מלחמת אוקראינה

פוטין ספג מכה לא פשוטה כאשר ראש וגנר ובעל ברית גדול שלו קורא לסיים את מלחמת אוקראינה. שכירי החרב של קבוצת וגנר סייעו בקרב המתמשך על העיר בחמוט נגד הכוחות האוקראינים. דבריו מגיעים על רקע סכסוך מתוקשר בין משרד ההגנה הרוסי לקבוצת וגנר

ראש וגנר קורא לסיים את מלחמת אוקראינה
ההריסות באוקראינה צילום: כוחות החילות האוקראינים

מנהיג הצבא הפרטי של פוטין קבוצת כח וגנר, קרא להפסיק את המלחמה באוקראינה, יבגני פריגוז'ין אמר כי "המבצע הצבאי המיוחד", כפי שמכנה אותו נשיא רוסיה, הושלם כעת. במאמר חדש כתב: "עבור הרשויות ועבור החברה כולה, היום יש צורך לשים איזושהי נקודה במבצע הצבאי המיוחד. האופציה האידיאלית היא להכריז על סיום המבצע, להודיע ​​לכולם שרוסיה השיגה את התוצאות שהיא תכננה, ובמובן מסוים באמת השגנו אותן".

עוד כתב: "חיסלנו מספר עצום של לוחמים של הכוחות המזוינים של אוקראינה ואנחנו יכולים לדווח שהמשימות של המבצע הושלמו". דבריו מגיעים על רקע סכסוך מתוקשר בין משרד ההגנה הרוסי לקבוצת וגנר. פריגוז'ין האשים את משרד ההגנה של רוסיה ב"בגידה" על כך שלא הצליח להביא תחמושת ללוחמי וגנר ו"גם לא סייע בהטסה אווירית".

פריגוז'ין מציע לחזק מחוזות דוברי רוסית כמו לוהנסק, חרסון, זפוריז'יה ודונייצק ולפתוח במסע תעמולה כדי לשכנע את הציבור הרוסי ששטחים אלו היו המטרה העיקרית של הפלישה לאורך כל הדרך.

המטרה המקורית של המתקפה של פוטין הייתה לכבוש את קייב ו"לערוף את ראשה" של ממשלת אוקראינה. אבל במשך שנה לתוך המלחמה, רוסיה איבדה כ-20% מ-70,000 הקילומטרים הרבועים של השטח האוקראיני שהחזיקה בעבר. ועם התקפת נגד אוקראיניות מסיביות שצפויות הקיץ, רוסיה עומדת לאבד אפילו יותר שטחים.

פריגוז'ין מאמין שהפלישה יצרה בעיה עבור רוסיה על ידי חיזוק ההתנגדות לפוטין בקרב העם האוקראיני. הוא אמר: "אם קודם לכן אוקראינה הייתה חלק מרוסיה לשעבר, כעת היא מדינה בעלת אוריינטציה לאומית לחלוטין".

 

 

 

 

 

כח וגנר מלחמת אוקראינה רוסיה ולדימיר פוטין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד