כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024
בצל החשש ממלחמת אזרחים

מעורבות ישראלית במטרה להרגיע את העימות האלים בסודאן

נציגים של ראש המועצה הצבאית בסודאן, עמדו ביממה האחרונה בקשר עם ישראל גם אחרי שפרץ העימות. הנציגים הישראלים הפצירו בעמיתיהם הסודנים להביא לעצירת ההידרדרות 

מעורבות ישראלית במטרה להרגיע את העימות האלים בסודאן
השר אלי כהן עם שליט סודאן צילום: לשכת שליט סודאן

ישראל משתתפת במאמצים לנסות ולהביא לרגיעת העימות האלים שפרץ בין שני פלגי השלטון בסודן. כך דווח ב'ישראל היום'.

נציגים של ראש המועצה הצבאית, הגנרל אל בורהן, ושל קבוצת הגנרלים גנרל מוחמד חמדאן, שמנסה למנוע את המעבר לשלטון אזרחי, עמדו ביממה האחרונה בקשר עם ישראל גם אחרי שפרץ העימות.

הנציגים הישראלים הפצירו בעמיתיהם הסודנים להביא לעצירת ההידרדרות האלימה ולהחזיר את הרגיעה. ארצות הברית מעורבת גם היא עמוקות בניסיון ההרגעה.

גורם המעורה בפרטים העריך כי ב- 48 שעות הקרובות עוד ניתן יהיה להעריך את ההתפרצות של מלחמת אזרחים בקנה מידה מלא.

כזכור, אתמול (שבת) בשעות הבוקר החלו חילופי אש קשים בח'רטום ובאזורים נוספים ברחבי המדינה בין כוחות ה-RSF בפיקודו של מוחמד חמדאן דגאלו "חמיתי", האיש השני החזק ביותר בסודאן, לבין מנהיג הצבא ומנהיג המדינה והאיש החזק ביותר בה - עבד אל-פתח אל-בורהאן.

כוחות ה-RSF טוענים כי הצליחו להשתלט על ארמון הנשיאות, שדה התעופה המרכזי ומעונו של מפקד הצבא. יחד עם זאת הם טוענים אף כי השתלטו על נמלי תעופה ובסיסים צבאים באזורים נוספים.

חמיתי אמר כי: "כוחותינו לא ייסוגו מאף שטח עליו השתלטו, גורמים פוליטיים רבים יצרו עימנו קשר ותמכו בפעולות שלנו, אל-בורהאן והכנופיה שלו הם המורדים והפתרון היחיד הוא כניעתו של אל-בורהאן". עוד אמר חמיתי לערוץ הסעודי אל-חדת' כי "לא הצבנו אף תנאים בלתי אפשריים מול הסכם המסגרת שהוצע". חמיתי התייחס לחיילים המצריים שמוחזקים בנמל התעופה במרווי ואמר: "אנו מחויבים לביטחונם ולשלומם של הכוחות המצריים והם ישובו לארצם אם נידרש לכך".

הרקע לדברים הללו הוא המתיחות הגוברת בימים האחרונים בין הצדדים בעקבות, בין היתר, טענת המנהיג בורהאן כי כוחות ה-RSF חותרים תחתיו, פורסים ברחבי המדינה חיילים ומגייסים אזרחים כדי שבסופו של דבר יוכלו לבצע הפיכה. מתחת לפני השטח העימות נובע למעשה סביב שאלת הנהגת הצבא הסודאני בעתיד.

עד כה נרשמו בעימותים בין הצדדים 60 הרוגים. איגוד הרופאים הסודאני כי נפצעו לפחות כ-600 ברחבי המדינה. מהארגון נמסר כי לא ניתן היה לקבוע אם כל ההרוגים הם אזרחים.

סודן ישראל ניסיון הפיכה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד