כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
"ראש העיר עלול לשלם מחיר פוליטי"

עיריית לוד נגד בית הספר של רשת החינוך שעלה בלהבות

לפני כחודשיים עלה בלהבות בית הספר של רשת החינוך, 'שובו'. בעירייה גוררים רגליים במציאת פתרון עבור מאות התלמידים בניגוד להבטחה שנתן ראש העיר לראב"ד הגר"י סילמן. ההורים מתכננים להחריף בשבוע הקרוב את המאבק נגד ראש העיר. כל הפרטים

עיריית לוד נגד בית הספר של רשת החינוך שעלה בלהבות
מבנה בית הספר בלוד צילום: חופשי

בבית הספר לקירוב של רשת החינוך 'שובו' בעיר לוד לומדים כ-400 תלמידים ב-18 כיתות. כמחצית מהתלמידים הם תושבי לוד וקצת יותר ממחצית הם תושבי העיר רמלה.

בית הספר קיים כבר כ-20 שנה במבנה ברחוב אהרון בן חמו בעיר. אלא שלפני כחודשיים המבנה עלה באש ומאז העירייה מתעתעת בהנהלת 'שובו' ובהורי בית הספר לגבי פתרון חלופי למבנה בית הספר.

תחילה דובר על מבנה בגבול רמלה - לוד שדורש הסכמה של שתי העיריות ובעיריית לוד טענו שעיריית רמלה לא מסכימה להשמשת המבנה לטובת בית הספר.

אחר כך הציעה העירייה מבנה בשכונה שרובה ערבית ואשר התרחשו בה פרעות בימי שומר חומות - כלומר פתרון לא רלוונטי. בימים האחרונים הציעה העירייה מבנה שיכול לאכלס חלקית את תלמידי בית הספר אלא שפינוי המבנה עולה כמה עשרות אלפי שקלים ובשביל זה צריך כינוס של ועדת המכרזים.

במקביל, גם הפתרון של לשפץ את מבנה בית הספר רלוונטי אלא שהעלות של השיפוץ נאמד בקרוב לשני מיליון שקלים ולכן העירייה צריכה לפנות לחברת הביטוח של העירייה.

כעבור כמה שבועות כאשר חברת הביטוח השיבה כי היא מוכנה לשפץ את רוב המבנה, עדיין העירייה לא הסכימה להתקדם בטענה שהחברה מוכנה לשפץ רק את רוב המבנה והמשמעות היא שהעירייה תיאלץ לשלם מכיסה כמה מאות אלפי שקלים.

בנוסף טוענת העירייה כי גם אם חברת הביטוח תהיה מוכנה לשלם את כל השיפוץ עדיין זה יעלה את הפוליסה לעירייה ולכן היא עדיין לא מוכנה לכך.

בשורה התחתונה נראה כי עיריית לוד בראשות ראש העיר יאיר רביבו לא מוכנה לסייע למען שיקום בית הספר בכלל ובעקבות כך הילדים נאלצים ללמוד לעיתים במתנ"סים שונים בעיר ובימים שלא נמצא בשבילם מבנה אף מוציאים אותם לימי בילוי וטיולים.

משמעות הדבר, שבית הספר לא יוכל לשרוד כך לאורך זמן ארוך, ומרבית הילדים יינטשו לבתי ספר חילוניים.

יצוין כי ראש העיר לוד הבטיח כבר לפני כחודש וחצי לראב"ד הגר"י סילמן להביא פתרון למצב. "הבטחתי לו כי לעת עתה התלמידים ישוכנו במבנה מתאים עבורם, ושהעירייה תעשה הכל למען המשך הצלחת בית הספר צוות ותלמידיו", כתב ראש העיר בעלון מקומי.

ההורים מתכננים להחריף בשבוע הקרוב את המאבק נגד ראש העיר רביבו ונגד העירייה. היום (ראשון) הפגינו כמה עשרות הורים ובסוף השבוע צפויה להתקיים הפגנה ברחבת העירייה בהשתתפות הורי בית הספר ומאות הלמידים בגיבוי רבני. יצוין כי, הרב סילמן אישר להנהלת 'שובו' להשבית באותו יום את הלימודים.

גורמים חרדיים משגרים איום ברור לראש העיר רביבו ואומרים: "הוא עלול לשלם מחיר על זה. אנחנו מתקרבים לבחירות ויאיר רביבו לא מבין שזה לא מאבק בילדי 'שובו' ושהציבור החרדי לא ישתוק לו על כך".

מעיריית לוד נמסר בתגובה: "הבוקר נפגשו מ"מ ראש העיר ומחזיק תיק החינוך יוסי הרוש ומנהל אגף החינוך שלום עזרן, עם מנכ"ל וסמנכ"ל רשת 'שובו', וכן עם הורי התלמידים, וזאת בכדי להשיג פתרון למבנה לימודים זמני עד אשר ישופץ בית הספר אשר נשרף חלקית בשל תאונת עבודה מצערת.

ראש העיר, עו"ד יאיר רביבו, הנחה לקדם פתרון מהיר לשביעות רצון הנהלת בית הספר, ההורים והתלמידים. בתוך כך, מיד בתום הפגישה יצא יוסי הרוש לבחון מספר מבנים ברחבי העיר והיתכנות לשכן בהן את הצוות והתלמידים של המוסד החינוכי בהקדם האפשרי".

 

לוד יאיר רביבו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד