כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
סמוך לכניסת שבת

ברגע האחרון: המשגיח הוציא את ילדיו מחלון המבנה הבוער

ביום שישי האחרון, שעה קלה לפני שבת במתחם ציונו של רבי שניאור זלמן מלאדי "בעל התניא" בהאדיטש שבמזרח אוקראינה, עלה ביתו של המשגיח באש. נר נשמה שדלק מחוץ לביתו של משגיח הכשרות במקום, הר' דניאל פוליאקוב הביא לשריפת ביתו בשעה שאשתו ושני ילדיו הפעוטות נמצאים בו

ברגע האחרון: המשגיח הוציא את ילדיו מחלון המבנה הבוער
השריפה בהאדיטש צילום: באדיבות המצלם

נס בציון של בעל התניא. שריפה שפרצה בביתו של משגיח הכשרות בציון של בעל התניא בהאדיטש, גרמה להרס רב. רק בנס הצליחה האישה לתפוס בשתי ידיה את הפעוטות ולהימלט עמם מבעד ללהבות שאחזו במטבח ובסלון והחלו לכלותם. היא אצה למטבח המתחם שבו שהה בעלה כדי להשגיח על הכנת סעודות השבת לפליטים ולאורחים שהגיעו למקום וזה מיהר להזמין את כוחות הכיבוי המקומיים.

רק אחרי מאבק של שעה עיקשת, עלה בידי לוחמי האש האוקראינים להשתלט על האש ולכבותה כליל. המשגיח, דני פוליאקוב, מתגורר במקום כבר שנתיים, ולא עזב את המתחם גם כשהרוסים היו במרחק של 13 קילומטרים מהבית. בשיחה עם 'בחדרי חדרים' הוא מספר כי הוא נשאר בלי כלום: "אני הוצאתי את הילדים מהחלון, רק חדר הילדים וההורים נשאר שלם, כל השאר נשרף, השריפה פרצה מנר שהשארנו מחוץ לבית כדי שיהיה אור בלילה בזמן שיש הפסקות חשמל יזומות בגלל המלחמה, והנר הדליק את העץ, ומשם האש התפשטה לבית".

הרב שניאור זלמן דייטש, שליח הרבי ומנהל המתחם אמר: "הנזק לביתו של המשגיח אדיר וגם כל רכושם עלה באש אבל אנו מודים להשם על הנס הגדול - הצלתה של האשה וילדיה מהאש. אין ספק שהתושייה שלה להימלט מבעד ללהבות ונס ההצלה שלה הם בזכות אדמו"ר הזקן - כשבעלה מקדיש את כל זמנו עבור המתחם הקדוש, כולל הזמן המלחמה".

כזכור, למרות המלחמה, המתחם בהאדיטש שוקק חיים בכל ימות השנה. מלבד סמינרים ביהדות, חגים ויומי דפגרא שנחגגים בו, רק בחג הפסח כמאה יהודים מהאדיטש ומכפרי הסביבה הגיעו למתחם כדי לשהות בו לכל אורכו של החג; הם חגגו את הפסח כבני חורין ובצורה הכשרה והשמחה ביותר הן בשני לילות הסדר, הן בחול המועד והן בשני הימים האחרונים של החג. אל אותם יהודים הצטרפו גם חיילים יהודים המשרתים בצבא אוקראינה ומשובצים במחנות צבא באזור.

האדיטש מלחמת אוקראינה רוסיה בעל התניא שריפה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד