כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
לקראת יום השואה

לוחמי מג"ב איו"ש שיפצו בתים של ניצולי שואה

יום השואה כבר בפתח ובמחנה איו"ש במג"ב יצאו ביוזמה מרגשת למדי – שיפוץ בתי ניצולים במועצה המקומית בית אל. ראש המועצה: "הצבא וההתיישבות הם דבר אחד. זו פרה קדושה שאסור לשחוט". רנ"ג יניב הרשיש, מפקד מחנה איו"ש: "מג"ב כולו פועל כדי לעשות טוב לעם ישראל לפני החגים הלאומיים"

לוחמי מג"ב איו"ש שיפצו בתים של ניצולי שואה
שיפוץ הבתים צילום: דוברות משמר הגבול

לקראת יום השואה והחגים הלאומיים יצאו לוחמי מג"ב איו"ש ביוזמה מרגשת לשיפוץ בתים של ניצולי שואה אשר זקוקים לעזרה וחיים בבתים ישנים הזקוקים לשיפוץ ושיפור תנאי המגורים בהם. לשם כך הגיעו הלוחמים לשתי משפחות של ניצולי שואה במועצה המקומית בית אל, שם שיפצו את הבתים, חתכו את עצי החצרות כראוי ואף כיסחו את הצמחייה באמצעות חרמש.

מפקד מחנה מג"ב איו"ש, רנ"ג יניב הרשיש סיפר: "מג"ב כולו פועל לאורך כל השנה כדי לעשות טוב לעם ישראל ובפרט לפני החגים הלאומיים. שמנו דגש על אלו שעברו טלטלות ונוראות בחייהם אך לא וויתרו וזכו להיות ממקימי וחלוצי המדינה, ניצולי השואה". הניצולים שמחו על העזרה הרבה והודו לחיילים והחיילות שהתגייסו למשימה ופעלו במלוא המרץ. "הלוחמים אזרו כוחות ויצאו למשימה בשמחה רבה ותחושת שליחות והערכה לדור המייסדים. הזכות היא שלנו" הוסיף רנ"ג הרשיש.

ראש המועצה שי אלון אמר: "ההתיישבות היא מתפתחת ומתקיימת בזכות ההגנה של הצבא והצבא מתחזק בזכות ההגנה של ההתיישבות ששומרת על תא השטח בה היא יושבת. אין וואקום בארץ – במקום בו יש ריק, מגיעים שועלים קטנים מחבלים. במקומות אותם הפקרנו מהתיישבות, היום אלו קיני טרור. תפקידנו לדחוק אותם ולא לאפשר להם להשתלט על השטח. 100% מהתושבים שלנו מתגייסים לצה"ל ועם האחוז הגבוה ביותר במדינה בגיוס ליחידות קרביות עם 85%. רוח ההתנדבות והחלוציות בהתיישבות הם ברמה הגבוהה ביותר וכך משתלבים ההתיישבות והצבא זה בזה. ההתיישבות והצבא – חד הם".

עוד הוסיף אלון ואמר: "זה היופי שבמדינה שלנו שחוגגת 75 שנה. זה הולך יחד. הצבא הוא כור ההיתוך ופרה קדושה שאסור לשחוט אותה. הצבא, המשטרה ומג"ב הם כמו משפחה שלנו וכך אנחנו מתייחסים אליהם, דואגים להם ואוהבים אותם וכך מהצד השני, בלי כל הבדל ותנאי. זו הזדמנות להודות ללוחמים שדואגים לנו שפועלים לילות כימים במדינה בכלל וביו"ש בפרט. אנחנו פה כדי להיות רצועת הביטחון של המדינה ולשמור על המדינה גם כן".

שיפוץ בית יום השואה משמר הגבול

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד