כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
120 שנה לפרעות

נשיא הפרלמנט לרבה של המדינה: "הראיתם לעולם כולו את פניה היפות של מולדובה"

לקראת ציון 120 שנה לפרעות קישינב נועד רבה של מולדובה הרב פנחס זלצמן עם נשיא הפרלמנט שביקש להתעדכן בפעילות הקהילה, ולהביע את הוקרתו המיוחדת על ההיחלצות של הקהילה היהודית לסיוע לפליטים מאוקראינה

נשיא הפרלמנט לרבה של המדינה: "הראיתם לעולם כולו את פניה היפות של מולדובה"
נשיא הפרלמנט איגור גרוסו עם הרב זלצמן צילום: באדיבות המצלם

במולדובה נערכים בימים אלה, לאירועים רשמיים לציון 120 שנה לפרעות קישינב. על רקע זה אירח השבוע נשיא הפרלמנט של מולדובה איגור גרוסו בלשכתו, את רבה הראשי של מולדובה הרב פנחס זלצמן. גרוסו, שמכהן כיו"ר המפלגה הגדולה בפרלמנט של מולדובה ונחשב לאחד הפוליטיקאים הפופולריים במדינה, זימן את הרב זלצמן לפגישה, כדי לדון בהתפתחות הקהילה היהודית במדינה וצרכיה וכן בחיזוק הקשרים האסטרטגיים בין מולדובה לישראל.

במהלך הפגישה שהתארכה זמן רב מעבר למתוכנן, סקר הרב זלצמן לפני נשיא הפרלמנט את הפעילות הקהילה היהודית במהלך המלחמה ובהמשך השנה החולפת לסיוע לעשרות אלפי הפליטים מאוקראינה שמצאו בקישינב מקום מנוחה ראשוני מאימי המלחמה.

נשיא הפרלמנט של מולדובה איגור גרוסו עם הרב זלצמן

בפרעות שהחלו באחרון של פסח בשנת תרס"ג (19 באפריל 1903 למניינם), נרצחו עשרות יהודים ועוד מאות נפצעו, ומאות בתי ועסקים של יהודים נבזזו ונהרסו. בעשורים האחרונים מתעוררת הקהילה היהודית של קישינב, וחוזרת למורשתה המפוארת. במהלך הפגישה הציג הרב זלצמן את תנופת ההתפתחות שחווה הקהילה היהודית בקישינב בשנים האחרונות.

"הראיתם לעולם כולו את פניה היפות של מולדובה בכך שטיפלת במסירות ובהקרבה בהמוני הפליטים שנמלטו מההפצצות באוקראינה", אמר בהתרגשות מר גרוסו.

איגור גרוסו שמכהן כנשיא הפרלמנט של מולדובה מאז יולי 2021 הוא מהפוליטיקאים הבכירים והמשפיעים ביותר בממשל במדינה המזרח אירופאית, ונחשב לאחד המקורבים ביותר לנשיאת מולדובה מאיה סנדו. בפגישה הביע נשיא הפרלמנט את מחוייבותו האישית ואת מחוייבותה של מולדובה כולה לעמוד לצידה של הקהילה היהודית ולסייע בהתפתחותה ובכל הצרכים של הקהילה.

על רקע השינויים האסטרטגיים במזרח אירופה, שוחחו הרב ונשיא הפרלמנט גם על הידוק הקשרים בין מולדובה וישראל. מר גרוסו הביע את תודתו בשם הפרלמנט על חלקו של הרב זלצמן בהידוק הקשרים עם הרשויות בישראל.

בסיום הפגישה הודה רבה של מולדובה לנשיא הפרלמנט ואמר לו כי כיום היהודים במולדובה מרגישים בטוחים וחופשיים לציין את יהדותם. "חובתנו היא להודות להנהגה המקומית שאוהדת את הקהילה, מסייעת לבטחונה ועומדת לצידה בכל העניינים".

הרב פנחס זלצמן מולדובה מלחמת אוקראינה רוסיה קישינב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד