ט"ז אייר התשפ"ד
24.05.2024
השומרים נטשו

מפקד כוחות המורדים נמלט ממקום מחבואו. תיעוד מהקרבות

מפקד כוחות ההתערבות המהירה, מוחמד חמיתי, נמלט ממקום מחבואו לאחר ששומריו שהופקדו לאבטחו נטשו אותו. כוחות ההתערבות המהירה הודיעו כי הצליחו להפיל מטוס קרב מסוג סוחוי והשתלטו על מגדל כוחות חיל הים במפקדה הכללית של צבא סודאן

מפקד כוחות המורדים נמלט ממקום מחבואו. תיעוד מהקרבות
קרבות רחוב בסודאן צילום: צילום מסך

ערוץ אל-ג'זירה מדווח כי מפקד כוחות המורדים (ההתערבות המהירה), מוחמד חמיתי, נמלט ממקום מחבואו לאחר ששומריו שהופקדו לאבטחו נטשו אותו. עוד מדווח ערוץ אל-ג'זירה כי מועצת הביטחון של האיחוד האפריקאי הודיעה על קיום ישיבת חירום היום (ראשון) על מנת לדון בהתפתחויות בסודאן.

נציג סודן בליגה הערבית, א-סאדק עומר עבדאללה, אומר כי כוחות ההתערבות המהירה פתחו ראשונים במתקפה על מעונו של נשיא מועצת הריבונות של סודאן, עבד אלפתאח אלבורהאן, למרות שהיתה מתוכננת פגישה של מפקד הכוחות עם בורהאן. בנאום שנשא בפגישת הנציגים הקבועים של הליגה הערבית בקהיר, הבהיר עבדאללה שצבא סודאן הדף את המתקפה וגרש את כוחות "ההתערבות המהירה" שפרס את כוחותיו במוסדות הממשלה, בבניין רשות השידור הסודאנית, בבניין הנשיאות ובשדה התעופה בח'רטום.

קרבות רחוב בסודאן
הנציג הסודאני ציין שכוחות הצבא גרמו לאבדות בקרב המורדים ורבים מהם הסגירו את עצמם או ברחו למחוזות הקרובים לח'רטום. הנציג הסודאני הדגיש שממשלת סודאן הכריזה על כוחות ההתערבות המהירה ככוחות מורדים והכריזה על פירוקם, כך דוח ב'כאן חדשות'.

בתוך כך צבא סודאן בראשותו של עבד אלפתאח אלבורהאן הודיע שהשתלט על שבעה מחוזות מהם בור סודאן, כסלא, קדארפ, א-דמאזין, כוסתי וכאדוסטי. בהודעה שפרסמה מפקדת הצבא לפני הצהריים, צויין שכוחות "ההתערבות המהירה" ברחו כשהם משאירים את הציוד והרכבים שלהם. עוד נמסר שהצבא השתלט על הבסיס הגדול ביותר של כוחות "ההתערבות המהירה" באום דורמאן.

בא סודאן צופה שהמערכה תימשך מספר ימים והדגיש שכוחות המורדים (ההתערבות המהירה) לא הצליחו להשתלט על אף אחת מעמדות הצבא. במקביל, כוחות ההתערבות המהירה הודיעו שהצליחו להפיל מטוס קרב מסוג סוחוי והשתלטו על מגדל כוחות חיל הים במפקדה הכללית של צבא סודאן. בהתנגשויות אלימות בין כוחות הצבא לבין אנשי מלציית "התגובה המהירה" נהרגו חמישים ושישה אזרחים וכמעט שש מאות נפצעו.

 

 

 

סודן קרבות הרוגים ופצועים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד