כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024
לומדים להטיס מטוס

הטייסים עוזרים לילדים חולים 'לפרוס כנפיים'

אנשי צוות אוויר מתנדבים מחיל האוויר וחברת אל-על, ומדריכים ילדים חולי סרטן בשיעורי טיסה על סימולטור טיסה מקצועי. הילדים לומדים להטיס מטוס, להנחית, צלילה במצבי חירום. "הטסת מטוס בסימולטור משמש להפחתת רגעי המתח של הילדים המאושפזים

הטייסים עוזרים לילדים חולים 'לפרוס כנפיים'
הילדים עם הטייסים צילום: רחשי לב

ילדים חולי סרטן מתמודדים לצד הטיפולים הרפואיים, עם קשיים, מגבלות, חרדות ודאגות. הפחד על החיים, אובדן חברים למחלה, הניתוק מהכיתה והחברים, חרדות וכאבים, הופכים את המסע אל החיים למסע מורכב, קשה ומאתגר. ארגון רחשי לב, מרכז תמיכה ארצי לילדים חולי סרטן, נמצא איתם שלב שלב לאורך כל הדרך, במעטפת תמיכה המסייעת להם למצוא את הכוחות להתגבר על האובדן והפחדים, למצוא חלומות ואתגרים חיוביים לשאוף אליהם – שיתנו להם תחושת משמעות, כוחות וסיבה להמשיך להילחם על הקושי והכאב.

בפרויקט המרגש, בשיתוף טייסת "325 - לזכרו של הרצל שי קלעי", מגיעים מידי שבוע אנשי צוות אוויר מתנדבים מחיל האוויר וחברת אל-על, ומדריכים ילדים חולי סרטן בבית רחשי לב בשיעורי טיסה על סימולטור טיסה מקצועי. בשיעורים, הילדים לומדים להטיס מטוס, להנחית, צלילה במצבי חירום - אבל בעיקר, לומדים שהשמיים הם הגבול. שהם מסוגלים ויכולים לפרוץ גבולות, לחוות ולהצליח בגדול.

השיעורים מקנים לילדים פסק זמן מרענן מהטיפולים והאשפוזים, חווית למידה והקניית מיומנויות וכישורים, ופותחים להם צוהר לחלום קדימה לעתיד תעסוקתי ומקצועי. בערב הוקרה לאנשי צוות האוויר, שהתקיים בבית רחשי לב, נכחו אנשי צוות האוויר המשתתפים בפרויקט לצד בני נוער חולי סרטן. הנוכחים נהנו מכיבוד קל, מצגת והופעה של אומן החושים רן גפנר.

יניב קלעי יוזם הפרויקט שיתף: "הטסת מטוס בסימולטור משמש להפחתת רגעי המתח של הילדים המאושפזים, מאפשר להם לשכוח מהמחלה ולחלום קדימה"

אמונה פנחסי, משנה למנכ"ל רחשי לב: "להוציא את הילד מהמחלה – זה האתגר שלקחנו על עצמינו ברחשי לב. פרויקט הטיסה הוא חלק מהמשימה החשובה הזו. לראות את הילדים שוכחים לרגע מהמציאות הקשה בה הם נתונים, מפתחים מיומנויות וכישורים, לומדים להאמין בעצמם ובמסוגלות שלהם, מעיזים לחלום על עתיד מקצועי ותעסוקתי – זו הדרך הטובה ביותר להילחם בסרטן ולנצח".

רחשי לב ילדים חולים סרטן טייסים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד