כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
חרפה אנטישמית

צפו: הירדנים דרשו מהמשפחה החרדית לגזור את הפאות

קובי טרבלסי, בחור חרדי שניסה להיכנס עם משפחתו לירדן, מספר על הבקשות והבדיקות של הירדנים שבסוף סירבו להכניס אותם למדינה בגלל הפאות. "כשאשתי ניגשה לנסות לדבר עם השוטר, הוא אמר לה באנגלית "תחתכי אותם" (את הפאות)"

צפו: הירדנים דרשו מהמשפחה החרדית לגזור את הפאות
קובי טרבלסי בראיון לכאן 11 צילום: כאן חדשות

במשך שעתיים קובי טרבלסי המתין עם משפחתו בגבול ישראל-ירדן, בזמן הזה ישראלים רבים ממשיכים להיכנס ולעבור בגבול לתוככי ירדן, טרבלסי סיפר לרועי קייס בתוכניתו של קלמן ליבסקינד בכאן 11, כי לא נתנו לו להיכנס בגלל הפאות. "אחד מהירדנים אמר לנו, אנחנו רוצים להכניס אתכם, אבל בזמן הביקור תסתירו את הפאות, הוא דיבר על המצב בארץ שהם דואגים לביטחוננו". טרבלסי סיפר כי זאת לא הפעם הראשונה שהוא בא בירדן, ונתנו לו בעבר להיכנס עם הפאות גם בתקופת הרמדאן. לאחר שעתיים של המתנה, חתמו להם על הדרכונים, ההורים והילדים החלו לעבור, אבל אז הופיע שוטר אחר, ועיכב אותם, והם המתינו עוד שעה וחצי.

טרבלסי מספר כי אשתו דיברה עם השוטר, והוא אמר לה להגיד לבעלה לגזור את הפאות, "כשאשתי ניגשה לנסות לדבר עם השוטר, הוא אמר לה באנגלית "תחתכי אותם" (את הפאות)". ביטלו להם את החתימה בדרכון. טרבלסי סיפר כי הם החליטו לחזור לארץ ולוותר על התענוג לבקר בירדן. טרבלסי מספר שבמצרים אין בעיה להיכנס עם פאות וציציות בחוץ, גם במרוקו אין בעיה, רק בירדן.

רועי קייס מדווח כי אין תגובה מהצד הישראלי וגם לא מהצד הירדני, אבל זה לבטח מטריד את הצד הישראלי. קייס מציין כי "הדברים הללו מצערים מאד", והבהיר כי הוא ימשיך לעלות את הנושאים הללו שמאד מטרידים. קייס ציין את המקרה שאירע לפני כחודשיים ודווח כאן ב'בחדרי חרדים' אז הירדנים דרשו לחתוך את רצועות התפילין של גבר שומר תורה ומצוות כדי להיכנס לירדן. אנשי ביטחון אנטישמיים בנמל התעופה הבינלאומי בעמאן, בירת ירדן, גזרו את רצועות התפילין שנשא הרב משה חליווה, רבה של הקהילה הספרדית בדובאי. הרב היה בטיסת המשך מישראל לאבו דאבי, דרך עמאן.

כשנחת בנמל התעופה הירדני, החרימו הירדניים את התפילין, במהלך הבדיקות הביטחוניות ואחרי כשעה וחצי של ויכוחים, וחרף הפצרותיו של הרב כי מדובר בחפץ קדוש, הם גזרו את רצועות התפילין לנגד עיניו והחזירו לו את הבתים. "אמרו לי שאם זה היה במזוודה שנכנסת לבטן המטוס זה היה בסדר, אבל אסור לי לקחת את זה בתיק היד למטוס כי זה כמו 'חבל' וזה מסוכן. אחד מהם סימן בידו שאני עלול לחנוק מישהו".

אנטישמיות ירדן פאות גזיזת פאות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 41 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד