ז' אייר התשפ"ד
15.05.2024
עַל דַּעַת הַמָּקוֹם וְעַל דַּעַת הַקָּהָל

הזמר מיכאל שניצלר נטמן: ליפא שמלצר קרע 'קריעה' וספד בבכי

עין לא נותרה יבשה בהלוויתו של אמן הרגש הנודע ר' מיכאל שניצלר ז"ל מארה"ב שנפטר בפתע פתאום בערב שבת קודש. קהל רב ליווה אותו היום בדרכו האחרונה. חברו הקרוב הזמר ליפא שמלצר הספיד במשך חצי שעה ובכה בכי תמרורים. צפו בהספד המלא ותיעוד ממסע הלוויה

הזמר מיכאל שניצלר נטמן: ליפא שמלצר קרע 'קריעה' וספד בבכי
הלוויה. בעיגול: ליפא שמלצער סופד צילום: באדיבות המצלם

בבית העלמין 'הר שלום' במונסי התאספו הבוקר (ראשון) קהל רב של חברים, ידידים חסידים ואנשי מעשה שהגיע ללוות את אמן הרגש הנודע משמח אלוקים ואנשים ר' מיכאל שניצלר ז"ל בדרכו האחרונה, שנפטר בערב השבת האחרונה בגיל 62 לאחר דום לב פתאומי. 

תחילה ספד לו הרב שמחה אהרן שטורלי רב קהילת רויאל גראב בג'קסון ניו ג'רזי, גיסו הרב אשר אנשיל בוקסבוים, אחיו הצעיר הרב חנניה שניצלר לאחר מכן ספדו בני המשפחה בנו יחידו ר' זושא שניצלר ונכדו שימי וינברגר, מחותנו הרב אלעזר ויייס, ולאחר מכן ספד האדמו"ר מניקלשבורג שבכה זמן רב ודיבר על ר' מיכאל שתמיד אהב לעזור לכל אחד והלב מסרב להאמין שהוא כבר לא איתנו.

הספד במשך חצי שעה נשא הזמר ליפא שמלצר שבמשך חצי שעה עמד ובכה ועמד על הקשר שנמשך שלושים שנה ואמר "ריבונו של עולם לא האמנתי שלראשון שכתבתי לו שיר אני אהיה גם הראשון יספיד". 

ליפא סיפר כי ר' מיכאל שהיה מרוסק מבפנים עם הצרות שעבר חייך וצחק לכולם אבל עם כל זה הוא לא הראה מבחוץ שום דבר, הוא תמך בבחורים שנשרו, גם את הבחורים החלשים הוא חיזק וגם את הבחורים החזקים שלא בישיבה הוא חיזק. וסיפר באופן אישי על משבר שהיה לו בגיל 16 ור' מיכאל חיזק אותו.

גם הגראמער והמלחין הנודע ר' פינקי וועבר שרוב שיריו של מיכאל שניצלר ז"ל הם מלחניו, ספד לו בקול בוכים וציין את היכרותו עמו עוד מילדותו כילד יתום מאביו ר' משולם זושא ז"ל וציין בקול סדוק את החסדים שלו ואהבה הגדולה שהיתה לו לכל יהודי באשר הוא וזה היה ניכר בכל צעד ושעל שלו ולא רק בשירה.

מסע הלוויה הסתיים לאחר דברי פרידה ואמירת קל מלא רחמים של הגראמער הוותיק ר' יונתן שוורץ. בסתימת הגולל נפרדו אחיו הרב אברהם וואלף שניצלר, אחיו אלימלך משה שניצלר, וחתנו הנגיד ר' בערי וייס. 

ר' מיכאל נטמן בחלקה בבית העלמין בשירת ניגוניו בהם השיר יברכך ה' וישמרך ועוד שירי רגש. 

מיכאל שניצלער מיכאל שניצלר ליפא שמלצר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד