כ"א תשרי התשפ"ה
23.10.2024
סאגת חוק הגיוס

הצעת אנשי ראש הממשלה והיוזמה של הבכיר החרדי

אנשי ראש הממשלה הציעו לקדם פסקת התגברות מיוחדת על חוק הגיוס.  המשמעות - פסקת ההתגברות המורחבת צפויה לרדת מסדר היום. במקביל, יוזמה של בכיר חרדי: הורדת גיל הפטור לבחורי ישיבות שילמדו באקדמיה

הצעת אנשי ראש הממשלה והיוזמה של הבכיר החרדי
לשכת הגיוס צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90

בדרך לפסקת התגברות לחוק הגיוס? אחרי הדיון שהתקיים היום (ראשון) אצל ראש הממשלה בנימין נתניהו על חוק הגיוס, יחד עם השרים בצלאל סמוטריץ', יואב גלנט, דודי אמסלם וצוותים מקצועיים, הציעו אנשיו לאשר פסקת התגברות מיוחדת על חוק הגיוס. כך דווח ב'כאן חדשות'.

המשמעות היא כי פסקת ההתגברות המורחבת תרד מסדר היום. האוצר הסכים לתוספת תקציב של מאות מיליונים למשרתים, למרות דרישת שר הביטחון גלנט למיליארדים.

עוד דווח בכאן חדשות כי בשיחות שקיים בכיר במגזר החרדי מול צה"ל ומשרד האוצר, עלתה יוזמה שבמרכזה גיל הפטור לבחורי הישיבות ירד עבור מי שילך ללימודי מקצוע או לימודים אקדמאיים. המטרה היא להגדיל את העובדים החרדים במקצועות נחשבים.

במתווה המסתמן לחוק החדש מוצע להוריד את גיל הפטור לחרדים לגיל 23, כך שיוכלו להיכנס מוקדם יותר למעגל העבודה. התוכנית כוללת גם שינוי במשך השירות של חיילי צה"ל, כך שחיילים בתפקידים עורפיים ומנהלה ישתחררו מוקדם יותר, ולוחמים או כאלה שמשרתים בתפקידים חיוניים, ישרתו פרק זמן ארוך יותר ובחודשי השירות האחרונים שלהם ישתכרו בכ-6,000 שקלים.

ברקע פרסום המתווה המסתמן, תקפו הרמטכ"לים לשעבר וחברי הכנסת בני גנץ וגדי איזנקוט את חוק הגיוס החדש, והציגו במסיבת עיתונאים שנערכה היום את חלופת "שירות ישראלי" – התוכנית שלהם שאמורה להחליף את החוק שמקדמת הממשלה.

אייזנקוט וגנץ גיבשו יחד עם ענבר גיטי, שכיהנה כראש צוות מנהלת השירות במשרד הביטחון את התוכנית. "יש סכנה לצבא העם בעתיד", טען גנץ במסבת העיתונאים והוסיף, "אנחנו נקבל פה צה"ל בע"מ".

חוק הגיוס צה"ל פסקת ההתגברות בנימין נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}