כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
אזהרה נשלחה לישראל

התקרבות מדאיגה בין סעודיה לחות'ים שנתמכים בידי איראן

דיפלומט מתימן ששימש כשר בממשלת תימן שנתמכת בידי סעודיה מזהיר כי ההתקרבות בעת האחרונה בין סעודיה לבין המורדים החות'ים בתימן שנתמכים בידי איראן תשפיע לרעה על ישראל. ההתקרבות בין הצדדים עלולה לסכן את נתיבי השיט שישראל גם כן עושה שימוש בנתיבים האלה

התקרבות מדאיגה בין סעודיה לחות'ים שנתמכים בידי איראן
דובר המורדים הח'ותים צילום: סוכנות הידיעות תסנים האיראנית

‏בימים האחרונים קיימה משלחת סעודית רשמית שיחות נדירות בצנעא' עם הנהגת החות'ים בניסיון להביא לרגיעה ולסיום המלחמה שהממלכה פתחה נגדם לפני שמונה שנים. הצדדים ביצעו עסקת חילופי שבויים גדולה. ההספק של הסעודים בחודש האחרון. פיוס עם איראן, אירוח של שר החוץ הסורי של אסד בג'דה, שיחות שלום עם המורדים החות'ים בתימן.

‏אותו דיפלומט תימני אמר בשיחה לרועי קייס ב'כאן חדשות' כי ההתקרבות בין הצדדים עלולה לסכן עוד יותר את נתיבי השיט בים האדום על ידי החות'ים, שישראל גם כן עושה שימוש בנתיבים האלה. בשנים האחרונות החות'ים תקפו לא אחת כלי שיט בים האדום בתמיכת איראן.

‏אותו דיפלומט תימני תוקף את סעודיה ואמר כי היא מגיעה להידברות עם החות'ים מעמדת חולשה אחרי שכשלה בלחימה נגדם. ‏הוא הדגיש בשיחה כי אין ביכולתה של סעודיה להגן על נתיבי השיט בים האדום ולכן היא הולכת לאותו שיח עם החות'ים בניסיון להשיג שקט תעשייתי. אלא שזה גם עלול להשיג את האפקט ההפוך.

תימן סעודיה המורדים החותים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד