כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024
מריחים בחירות?

סקר מנדטים: כמה מביאים בנט ויוסי כהן

על פי סקר מנדטים חדש, מגמת ההיחלשות של גוש הימין והליכוד נמשכת. במידה ובנט יתמודד הוא יזכה ל-8 מנדטים. וכמה מנדטים מביאה מפלגה בראשות ראש המוסד לשעבר יוסי כהן? כל הפרטים

סקר מנדטים: כמה מביאים בנט ויוסי כהן
נפתלי/יוסי כהן צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

שלושה שבועות אחרי שחקיקת הרפורמה המשפטית הוקפאה ובצל המחאות נגד הממשלה שנמשכות, סקר מנדטים חדש קובע כי לו הבחירות היו נערכות היום (ראשון) מפלגת המחנה הממלכתי בראשות חה"כ בני גנץ הייתה זוכה ל-28 מנדטים, עלייה של 16 מנדטים ממה שיש לה כיום.

מנגד, מפלגת הליכוד בראשות ראש הממשלה בנימין נתניהו הייתה מקבלת 24 מנדטים בלבד, ירידה של שמונה מנדטים ממה שהמפלגה מחזיקה כיום בכנסת.

מפלגת יש עתיד בראשות ראש האופוזיציה חה"כ יאיר לפיד הייתה נחלשת בארבעה מנדטים וזוכה ל-20 מנדטים, הציונות הדתית ועוצמה יהודית היו מקבלות 11 מנדטים - לעומת 14 מנדטים שקיבלו במערכת הבחירות האחרונה, מפלגת ש"ס עם 10 מנדטים, ויהדות התורה עם 7. 

בקרב מפלגות האופוזיציה - מרצ והעבודה מתחלפות, כאשר העבודה נשארת מתחת לאחוז החסימה (2.6%) בעוד מרצ עוברת את אחוז החסימה ומקבלת 5 מנדטים.

מפלגת חד"ש-תע"ל נותרת יציבה עם 5 מנדטים, ישראל ביתנו זוכה ל-5 מנדטים, וכך גם רע"ם. לו הבחירות היו נערכות היום - רשימת בל"ד שנותרה מחוץ לכנסת, הייתה זוכה ל-2.8% ולא עוברת את אחוז החסימה. 

מפת הגושים משתנה גם היא על פי תוצאות הסקר: גוש הימין יורד ב-12 מנדטים ל-52 מנדטים בלבד, גוש מתנגדי נתניהו זוכה ל-63 מנדטים. כשבתוך מפלגת חד"ש תע"ל.

בתרחיש שמפלגת מרץ ומפלגת העבודה מתאחדות, תמונת הגושים נותרת זהה אבל בתוך הגושים יש שינויים כאשר המחנה הממלכתי זוכה ל-26 מנדטים, יש עתיד ל-18 ורשימת העבודה-מרצ זוכה ל-9 מנדטים.

כמה מקבלת מפלגה בראשות ראש המוסד לשעבר יוסי כהן?

בתרחיש שבו הייתה מתמודדת מפלגה חדשה בראשות ראש המוסד לשעבר יוסי כהן ויתר המפלגות נותרות ללא שינוי, המחנה הממלכתי הייתה זוכה ל-25 מנדטים, הליכוד ל-22, יש עתיד ל-19 והמפלגה בראשות יוסי כהן ל-6 מנדטים.

במידה ותתמודד רשימה בראשות ראש הממשלה לשעבר נפתלי בנט - שוויון בין נתניהו לגנץ

עורכי הסקר בחנו איך הייתה נראית מפת המנדטים לו הייתה מתמודדת מפלגת מרכז חדשה בראשות ראש הממשלה לשעבר נפתלי בנט. בתרחיש כזה היה נרשם שוויון במנדטים בין הליכוד בראשות נתניהו לבין המחנה הממלכתי בראשות גנץ, ושתי הרשימות זוכות ל-24 מנדטים.

יש עתיד זוכה ל-18 מנדטים, ש"ס מקבלת 10 מנדטים, הציונות הדתית ועוצמה יהודית - 9 מנדטים, והרשימה בראשות בנט זוכה ב-8 מנדטים. במידה ורשימה בראשות בנט מתמודדת בבחירות גוש מתנגדי נתניהו זוכה ל-57 מנדטים, וגוש תומכי נתניהו ל-50 מנדטים בלבד. 

בשאלת ההתאמה לתפקיד ראש הממשלה - ראש הממשלה נתניהו זוכה לתמיכה של 38% מהנשאלים, אל מול ראש האופוזיציה יאיר לפיד שזוכה לתמיכת 31% מהנשאלים. בהשוואה בין ראש הממשלה המכהן נתניהו לבין יו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ - גנץ זוכה לתמיכה של 39% מהנשאלים, ונתניהו ל-34%. 

 

בנימין נתניהו בני גנץ יוסי כהן נפתלי בנט סקר מנדטים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 19 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד